نظامیان فرانسه در سوریه
نظامیان فرانسه در سوریه
کاخ الیزه اعلام کرد که به زودی تدابیری برای حفاظت از نظامیان فرانسوی در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد کاخ الیزه اعلام کرد که فرانسه به زودی اقداماتی برای محافظت از نیروهای نظامی خود که در شمال سوریه مستقر هستند اتخاذ خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تا ساعات آینده تدابیر و اقداماتی برای حفاظت از نظامیان خود و همچنین حفاظت از غیرنظامیان در شمال سوریه اتحاذ خواهد کرد.

 کاخ ریاست جمهوری فرانسه روز یک شنبه در بیانیه‌ای از برگزاری جلسه اضطراری کابینه دفاعی این کشور برای بررسی حملات ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه در روز دوشنبه خبر داده بود.

ترکیه چهارشنبه گذشته به بهانه «مقابله با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله کرد. این اقدام با محکومیت جهانی روبرو شده است.

رئیس جمهور فرانسه دیروز در نشست خبری مشترک با «آنکلا مرکل» صدر اعظم آلمان گفت که با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره ضرورت توقف حملات ترکیه به شمال سوریه گفت‌وگو کرده است.

فرانسه بخشی از ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف ضدداعش است.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

  • منبع خبر : فارس