رییس قوه قضاییه:نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است
رییس قوه قضاییه:نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است

رییس قوه قضاییه تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است. آیت الله آملی لاریجانی طی سخنانی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ضمن تشکر از وزارت خارجه و همه سفرا در سراسر کشورها، گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است و اینکه آن را […]

رییس قوه قضاییه تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است.

آیت الله آملی لاریجانی طی سخنانی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ضمن تشکر از وزارت خارجه و همه سفرا در سراسر کشورها، گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل است و اینکه آن را ادعا کنیم با دعوا فایده ندارد بلکه باید مستند باشد.
وی افزود: هر کسی اندک مراجعه‌ای به قانون اساسی داشته باشد می‌بیند اصل دوم صراحتا می‌گوید نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر شش مولفه از جمله داشتن نگاه توحیدی است. قانون نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر نگاه توحیدی است و لفظ لا اله الا الله هم در قانون به همین اشاره دارد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نظام‌ جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش‌های الهی است و به همین دلیل راه نظام از لیبرال دموکراسی جداست. مهم این است که کجاها راهمان از لیبرال دموکراسی جدا می‌شود و یکی از مهمترین  لیبرال دموکراسی، فردگرایی است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: لیبرالیسم را اکنون در کنار ایدیولوژی‌های دیگر یک ایدیولوژی محسوب می‌کنند. اما باید بدانیم راهمان‌ کجا با این دیدگاه جدا می‌شود.

وی با بیان اینکه فردگرایی یکی از محورهای لیبرال دموکراسی هست، افزود: در مکتب لیبرالیسم کلاسیک معتقد بودند که باید حداکثر دخالت در دولت باشد وکار دولت حداقلی بود ولی در قرن نو لیبرالیسم چرخشی پدید آمد و موضوع دخالت دولت‌ها مطرح شد. جمهوری اسلامی از ابتدا بر ارزش‌های خود تاکید می‌کند و برعکس لیبرالیسم فرد گرایی در اسلام و نظام اسلامی قابل قبول نیست. بنیان تمام دخالت‌ها و تصورات و جهت‌گیری‌ها، نگاه توحیدی در جمهوری اسلامی است.

آملی لاریجانی افزود: در بستری که لیبرالیسم چنین ادعاهایی دارد و حتی مورخان در دوره‌ای ادعا داشتند که این نظام بر دنیا سلطه دارد، نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد و راه روشنی نیز ایجاد کرد.  بنیان گذار جمهوری اسلامی به مردم و حضورشان و تمام بنیان‌های فکری و ایمانی و ارزشی نظام ایمان داشتند. رهبری نیز همین‌طور و حتی کاری نداشتند که چه حزب‌هایی به کار می‌آمدند. چپ‌ها و راست‌ها و اعتدال گراها همگی‌ بر روی کار آمدند.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمنان در این چهل سال تحریم کردند، جنگ کردند و تا امروز هم فشار هایشان ادامه دارد اما مردم مقاومت کردند. امروز کاملا صریح و عریان دشمن در عرصه حاضر شده و تغییر رژیم را می گویند و دنبال فروپاشی نظام هستند.

وی ضمن تشکر از وزیرامور خارجه گفت: البته پذیرایی دکتر ظریف هر سه سال یکبار از ما می شود.

آملی لاریجانی در ادامه خطاب به سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: یک بحث‌های نظری هم باید به بحث‌های ماهوی نظام جمهوری اسلامی داشته باشید و این پیام را برسانید که مبنای نظام بر اساس یک فلسفه‌ سیاسی بی بدیل است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری و رای مردم  نشان داد که حرف مردم حرف اول در دنیاست.