نظر سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه درباره حذف استانی یارانه‌ها
نظر سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه درباره حذف استانی یارانه‌ها

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: استان برخوردار باید بیشتر بتواند افرادی را که استحقاق دریافت یارانه را دارند حذف کند تا عدم تعادل بین استان‌ها ایجاد نشود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد مهدی مفتح پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه رعایت عدالت از نکات اساسی و مهم در […]

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: استان برخوردار باید بیشتر بتواند افرادی را که استحقاق دریافت یارانه را دارند حذف کند تا عدم تعادل بین استان‌ها ایجاد نشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد مهدی مفتح پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه رعایت عدالت از نکات اساسی و مهم در تمام تصمیم‌گیری‌های مجلس است و ملاحظات خاص خود را می‌خواهد، اظهار داشت: پروژه‌های نیمه‌تمام به قدری در کشور وجود دراد که اگر ۳۰ سال تمام بودجه عمرانی را اختصاص دهیم به اتمام می‌رسد که با در نظر گرفتن این مسئله نباید هیچ پروژه جدیدی را اضافه کنیم.

وی افزود: این نظریه موفق نمی‌شود چرا که برخی استان‌ها میزان بیشتری پروژه دارند و ممنوعیت افزودن پروژه جدید عدم تعادل بین استان‌ها را به دنبال خواهد داشت و شاهد بی‌عدالتی می‌شویم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در شهرستان‌های استان موضوع عدالت در بودجه در نظر گرفته شود و استان متوازن و عادلانه رشد یابد. اعتبارات یک سوم به عدم توازن اضافه کرده است.

مفتح بیان کرد: اینکه درآمد استان نسبت به ظرفیتی که دارد در لایحه بودجه زیاد دیده شده ولی اینکه انتظار باشد تا در مجلس این میزان را کاهش دهیم خیلی سخت است و کسر درآمد برنامه را برهم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه یک سال درآمد برای استان خیلی بالا دیده شده بود، افزود: ولی امسال تمام استان‌ها در درآمد بالا دیده شدند و در زمان بستن بودجه امکان تغییر وجود داشت ولی تجربه نشان داده که اکنون این اقدام مقدور نیست.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مردم فشار نیاوریم و بدون ضابطه از کاسبان مالیات سنگین دریافت نشود، گفت: باید دید چه کاری می‌توان انجام داد تا درآمد سرانه افزایش یابد.

مفتح گفت: هیچ کسی هیچ زمانی برای انجام کار درست و قانونی مجازات نشده است لذا مسئولان حامی مدیری هستند که به موقع کار مردم را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد یارانه‌ها اظهار داشت: استان برخوردار باید بیشتر بتواند افرادی را که استحقاق دریافت یارانه را دارند حذف کند تا عدم تعادل بین استان‌ها ایجاد نشود.