دور زدن شورای امنیت از سوی برخی کشورها به منزله نفع رساندن به تروریست‎ها است
دور زدن شورای امنیت از سوی برخی کشورها به منزله نفع رساندن به تروریست‎ها است

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد دور زدن شورای امنیت و توسل به گزینه نظامی از سوی برخی کشورها، به منزله نفع رساندن به تروریست‎ها است.  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی که به مناسبت آغاز نشست امنیتی سوچی قرائت شد، گفت: برخی از اعضای جامعه بین‌الملل به شدت می‌کوشند تا اصول و هنجارهای رایج […]

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد دور زدن شورای امنیت و توسل به گزینه نظامی از سوی برخی کشورها، به منزله نفع رساندن به تروریست‎ها است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی که به مناسبت آغاز نشست امنیتی سوچی قرائت شد، گفت: برخی از اعضای جامعه بین‌الملل به شدت می‌کوشند تا اصول و هنجارهای رایج قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته و با دور زدن شورای امنیت و امتناع از مذاکره به عنوان کلید حل مناقشات جهانی، به استفاده از نیروی نظامی متوسل شوند.

وی ادامه داد: توسل به نیروی نظامی موجب بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی شده و به نفع تروریست‌ها، افراطیون و مجرمان بین‌المللی تمام شده و به بحران‌های محلی دامن می‌زند.

پوتین همچنین از آمادگی روسیه برای همکاری امنیتی نزدیک با شرکای خارجی در چارچوب‌های دوجانبه و چندجانبه سخن گفت.

گفتنی است آمریکا، فرانسه و انگلیس شنبه هفته گذشته در اقدامی هماهنگ مواضع دولت دمشق را بی‌آنکه دلیل محکمه‌پسندی داشته باشند، مورد تهاجم موشکی قرار دادند.

این حمله باد ادعای واهی توسل دولت دمشق به تسلیحات شیمیایی در منطقه دوما سوریه صورت گرفت.