نفوذ ایران در منطقه موقعیت دشمنان اسلام را به خطر انداخته است
نفوذ ایران در منطقه موقعیت دشمنان اسلام را به خطر انداخته است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا موقعیت دشمنان اسلام و انقلاب را به خطر انداخته است، لذا آنها می‌خواهند با ایجاد فتنه در جهان اسلام جلوی این نفوذ را بگیرند.  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از حضور به […]

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا موقعیت دشمنان اسلام و انقلاب را به خطر انداخته است، لذا آنها می‌خواهند با ایجاد فتنه در جهان اسلام جلوی این نفوذ را بگیرند.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از حضور به موقع، مفید و موثر ارتش در جریان زلزله اخیر کرمانشاه گفت: اگر در این زلزله کمک نیروهای مسلح نبود، مطمئناً آلام بیشتری به مردم منطقه کرمانشاه وارد می‌آمد.

وی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ایجاد شکاف بین نیروهای مسلح استفاده می‌کنند اما نیروهای مسلح و ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران با درایت و تدبیر خود مانع این شکاف شده‌اند به نحوی که در اوج وحدت و همدلی قرار دارند.

سرلشکر باقری بیان کرد: انتخاب شعار «ارتش انقلابی» برای همایش فرماندهان عالی رتبه ارتش انتخاب بسیار درست و به جایی است که نشان از هوش و تدبیر ارتش در این برهه از زمان و نیز توجه به خواست فرماندهی معظم کل قوا در این زمینه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به شرایط خطیر منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: امروز ما یک دوره سخت در مبارزه با دشمنان تکفیری را پشت سر گذاشته و بحمدالله موفق شده‌ایم شر دشمنان و گروهک‌های الحادی را از سر منطقه کم کنیم، اما این پایان کار نیست و مطمئناً دشمنان ما بیکار ننشسته و اتحاد دیگری را همانگونه که تاکنون دیده‌ایم برای مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد می‌کنند.

وی افزود: نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا موقعیت دشمنان اسلام و انقلاب را به خطر انداخته است، لذا آنها می‌خواهند با ایجاد فتنه در جهان اسلام جلوی این نفوذ را بگیرند و متاسفانه بعضی از کشورهای منطقه نیز در این راه با هزینه کردن صدها میلیارد دلار همراه و همگام با آن‌ها شده‌اند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز میزان نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار زیاد است، افزود: توطئه‌های دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران نقطه توقف و پایانی ندارد و بعد از اضمحلال گروه‌های تکفیری توطئه‌های دیگری از جمله اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را کلید زدند که ان‌شاالله این توطئه نیز شکست خواهد خورد.

وی وظیفه و ماموریت نیروهای مسلح را ارتقای سطح بازدارندگی دانست و افزود: بازدارندگی نیروهای مسلح پاسخگوی طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان است و الحمدلله امروز این بازدارندگی در حد مناسب و مطلوب موجود می‌باشد و به همین دلیل دشمن به این نتیجه رسیده که امکان حمله به کشور ما را ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایران هراسی دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان علیه ایران اسلامی بحث ایران هراسی می‌باشد تا در لوای آن بتوانند میلیاردها دلار اسلحه و مهمات به کشورهای منطقه ما بفروشند، اما آن‌ها می‌دانند که جنگ علیه ایران اسلامی ضررهای بسیار زیادی برای آن‌ها به دنبال دارد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه هوشیاری نیروهای مسلح در این برهه از زمان و شرایط منطقه را بسیار مهم برشمرد و گفت: درست است که عقل و منطق می‌گوید جنگ دشمن علیه ایران اسلامی برای آن‌ها جز ضرر دستاورد دیگری نخواهد داشت، اما ما باید بدانیم متاسفانه دشمنان ما از عقل و منطق در رفتارشان برخوردار نیستند؛ لذا با اشراف و مراقبت همه جانبه نسبت به تحرکات دشمن، باید همواره هوشیار و پا در رکاب باشیم.

سرلشکر باقری در ادامه ابداع روش‌های انقلابی و جهادی در مقابله با دشمنان را بسیار مهم خواند و گفت: انتظار فرماندهی معظم کل قوا از ارتش و سایر نیروهای مسلح، بکارگیری روش‌های انقلابی در ارتقای توان دفاعی می‌باشد چرا که این روش باعث ارتقای توان رزمی و هم‌افزایی همه جانبه شده و کشور را در شرایط حاد منطقه از شر دشمنان محفوظ داشته و یأس و ناامیدی را از بین می‌برد.

وی در پایان آموزش، پژوهش، ایستادگی در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان، توجه به گنج بی‌پایان نیروهای وظیفه و مهارتمند نمودن آنان و بصیرت افزایی را از عوامل مهم در موفقیت نیروهای مسلح دانست و ضمن تقدیر از رویکرد انقلابی و تحولی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که آمادگی نیروهای مسلح به سطح عالی‌تری ارتقا یابد.