نقش جمهوری اسلامی در جهان بی بدیل است/ایران ناجی کشورها ازتروریسم
نقش جمهوری اسلامی در جهان بی بدیل است/ایران ناجی کشورها ازتروریسم

ایلام-رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در قلوب مردم و سیاسیون کشورهای عراق و سوریه و لبنان رسوخ کرده است، گفت: نقش جمهوری اسلامی در جهان بی بدیل است.  آیت الله املی لاریجانی صبح امروز در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و روسای عشایر در دانشگاه ایلام افزود: امروزه جمهوری اسلامی […]

ایلام-رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در قلوب مردم و سیاسیون کشورهای عراق و سوریه و لبنان رسوخ کرده است، گفت: نقش جمهوری اسلامی در جهان بی بدیل است.

 آیت الله املی لاریجانی صبح امروز در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و روسای عشایر در دانشگاه ایلام افزود: امروزه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نقش مهمی در معادلات دارد.

وی گفت: هیچ کسی نمی تواند نقش جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای را انکار کند، همه دشمنان نیز به این نقش جمهوری اسلامی اعتراف دارند.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از روزنامه های عربستان روز گذشته به نقش جمهوری اسلامی فراتر از مرزها اشاره کرده است.

وی گفت: امروزه قدرت و توانایی نظامی و علمی کشور مورد اعتراف دشمنان است.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: قدرت ایران اسلامی در همه عرصه ها در منطقه بر کسی پوشیده نیست و این مورد اذعان همه هست چه کشور های دوست و چه دشمنان جمهوری اسلامی.

وی با یادآوری ابتدای انقلاب که هجمه های زیادی چه در داخل و چه در خارج از  مرزها متوجه کشورمان شد، ادامه داد: حمله ناجوانمردانه صدام و رژیم بعث عراق یکی از این هجمه ها بود که با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، ایثارگری رزمندگان اسلام و مقاومت مردم ایران اسلامی با شکست روبرو شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از قوی ترین مولفه های اقتدار نظام اسلامی ایثار و فداکاری شهیدان است و استان ایلام از این جهت ویژگی خاص دارد، تصریح کرد: دنیای سلطه و در راس آنها  آمریکا و کشورهای اروپایی نمی توانند مقوله شهید و شهادت را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در قلوب مردم و سیاسیون کشورهای عراق و سوریه و لبنان رسوخ کرده است، گفت: این کشورها ایران را ناجی در برخورد با تروریست ها می دانند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: پیشرفت های کشورمان در علوم مختلف نیز در دنیا کم نظیر است و آن را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و نظامی شاهد هستیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و علمی با وجود هجمه‌های همه‌جانبه‌ای که از سوی دنیای استکبار، کشورمان را تهدید می‌کند، کم‌نظیر است و آن را به یک منطقه نظامی بی‌بدیل در منطقه تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به رقیب اصلی نظام لیبرال دموکراسی تبدیل شده است و قدرتمندتر از همیشه، مسیر پیشرفت و اقتدار خود را طی می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق این امر، بسط فرهنگ شهید و شهادت است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این مفهوم بسیار بالاتر از جنگ برای سرزمین است، چرا که یک فرهنگ قرآنی و الهی است که دنیای سلطه از درک آن عاجز است. شهادت در فرهنگ ملت ایران یک مبنای راهبردی است و ریشه‌ای عمیق در عقاید آنان دارد.

آملی لاریجانی گفت: امروز فرهنگ ایثارگری ملت ایران را جوانان کشورهای لبنان، عراق و سوریه به خوبی به ارث برده‌اند، جوانان این کشورها از عمق وجود خود، سیاست‌های ضد استکباری ملت ایران را می‌ستایند و همین عامل باعث شده دشمن به اشکال مختلف در صدد جلوگیری از انتقال فرهنگ ایثارگری ملت ایران برآید.

وی گفت: عده‌ای در داخل نیز در صدد هستند این روحیه شهادت‌طلبی را کمرنگ جلوه دهند، ولی حضور جوانان بابصیرت ایران اسلامی در قالب مدافعان حرم بار دیگر نشان داد این روحیه خاموش‌شدنی نیست و نسل سوم و چهارم انقلاب نیز همانند پدران شهید خود، برای دفاع از کیان و ارزش‌های این نظام حاضرند تا رشادت و جانفشانی کنند.