نقش پررنگ یک بازیکن و کسب عنوان خشن‌ترین/ رحمتی از حسینی پیش است
نقش پررنگ یک بازیکن و کسب عنوان خشن‌ترین/ رحمتی از حسینی پیش است

تیم فوتبال استقلال در مرحله رفت از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا درحالی عنوان صدرنشینی را به خود اختصاص داد که یک بازیکن نقش پررنگی در کسب این عنوان داشته است. شاگردان وینفرد شفر روز به روز و هفته به هفته پخته تر از قبل در مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور می […]

تیم فوتبال استقلال در مرحله رفت از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا درحالی عنوان صدرنشینی را به خود اختصاص داد که یک بازیکن نقش پررنگی در کسب این عنوان داشته است.

شاگردان وینفرد شفر روز به روز و هفته به هفته پخته تر از قبل در مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور می یابند. اوج بازی های این تیم حضور پر قدرت و مسلط برابر العین در کشور امارات بود. آن هم درست چند روز بعد از دربی بزرگ تهران. آبی پوشان که بعد از دربی مستقیم راهی امارات شدند مقتدرانه مقابل میزبان خود ظاهر شدند و اگر نبود الطاف داور مسابقه به تیم میزبان، شاگردان شفر از این بازی هم با امتیازات کامل خارج می شدند.

استقلالی‌ها با تساوی ۲-۲ مقابل العین ۵ امتیازی شدند و به عنوان بهترین تیم گروه چهارم در صدر جدول قرار گرفتند.

* بهترین گلزن استقلال
مامه تیام مهاجم سنگالی و تازه وارد آبی پوشان همه گل های استقلال را به جز ۲ گل زد تا چهره شاخص این تیم در آسیا باشد. شاگردان شفر در این مسابقات ۵ بار موفق به گلزنی شدند که در این میان زحمت یکی از این گل‌ها با «تاباتا» کاپیتان تیم الریان بود که به اشتباه دروازه خودی را گشود. زننده یکی دیگر از گل های استقلال هم علی قربانی بود و ۳ گل باقی مانده این تیم را مقابل الهلال و العین مامه تیام به ثمر رساند تا با ۳ گل زده بهترین گلزن این تیم در این مسابقات باشد.

* بهترین پاسور
فرشید اسماعیلی با ۲ پاس گل بهترین پاس دهنده آسیایی استقلال است. اسماعیلی هر دو پاس گل را در دیدار مقابل العین به مامه تیام داده است. بعد از اسماعیلی، امید ابراهیمی با یک پاس گل (به علی قربانی مقابل الریان) دیگر پاسور آسیایی آبی پوشان است.

* خشن ترین بازیکنان
فرشید اسماعیلی که بیشترین تعداد پاس گل را در بین بازیکنان استقلال صادر کرده است، بیش از سایر آبی پوشان روی بازیکنان حریف مرتکب خط شده است. هافبک دونده و شوتزن استقلال در ۳ بازی گذشته این تیم ۹ بار مرتکب خطا شده تا از این نظر در بین بازیکنان استقلال حرف اول را بزند. پس از اسماعیلی، مامه تیام بهترین گلزن آبی پوشان دارای بیشترین تعداد خطا روی بازیکنان در تیم های مقابل است. تعداد خطاهای این بازیکن در ۳ بازی گذشته ۷ است. وریا غفوری با ۶ و روزبه چشمی با ۵ خطا در رده های بعدی قرار دارند.

* پر اخطار و بدون اخراج
تعداد کارت‌های زردی که آبی پوشان در این سه بازی گرفته‌اند نسبتا زیاد است. این تیم با ۵ اخطار از تیم‌های پر کارت دور رفت بازی‌ها محسوب می‌شود. این در حالی است که هیچ یک از بازیکنان استقلال تاکنون با کارت قرمز داور مواجه نشده اند.

* پر خطاترین تیم در آسیا
آبی پوشان به طور متوسط در هر یک از بازی های خود در این مسابقات ۱۷ بار مرتکب خطا شده اند که این بیشترین تعداد خطا در بین تیم های آسیایی است تا آبی پوشان تیمی پر خطا در آسیا به حساب آیند. شاگردان شفر به طور متوسط در هربازی ۴۹ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته‌اند و به طور متوسط در هر بازی ۱۳ بار به سمت دروازه حریف شوت زده‌اند که به طور متوسط ۴/۵ شوت این تیم داخل چارچوب بوده است.

* یک کلین شیت
استقلال در ۳ باری که در آسیا به میدان رفته است تنها یکبار موفق به ثبت کلین شیت شده است که در آن یک بازی هم سید مهدی رحمتی درون دروازه این تیم حضور داشت. در دو بازی دیگری که سید حسین حسینی از دروازه آبی‌ها حراست کرده دروازه این تیم ۴ بار باز شده است.