نماز و استغفار از گناهان از مهمترین پیام‌های عاشوراست
نماز و استغفار از گناهان از مهمترین پیام‌های عاشوراست

رئیس سازمان اوقاف با تأکید بر تلاوت قرآن و استمرار آن در زندگی گفت: نماز و استغفار از گناهان از مهمترین پیام‌های عاشوراست. وی استغفار را یکی از پیام‌های عاشورا خواند و گفت: امام حسین(ع) شب عاشورا برای توسل به ریسمان الهی فرصت خواست و بر مومنان توصیه شده که از این شب برای دعا […]

رئیس سازمان اوقاف با تأکید بر تلاوت قرآن و استمرار آن در زندگی گفت: نماز و استغفار از گناهان از مهمترین پیام‌های عاشوراست.

وی استغفار را یکی از پیام‌های عاشورا خواند و گفت: امام حسین(ع) شب عاشورا برای توسل به ریسمان الهی فرصت خواست و بر مومنان توصیه شده که از این شب برای دعا و استغفار استفاده کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به نماز و توسل امام حسین(ع) به خداوند در شب عاشورا اشاره کرد و گفت: عده‌ای با دیدن نماز و دعای آن حضرت به لشکر عاشورا پیوستند و جزو یاران آن بزرگوار شدند.

این مسئول به یادآوری مسئله استغفار در محافل عزاداری امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: حتی با وجود مراقبت‌های شبانه‌روزی هم ممکن است برای انسان گناهی اتفاق افتاده باشد و بنابراین باید موضوع استغفار مورد توجه قرار گیرد.

محمدی شب عاشورا را شب اخلاق عنوان کرد و گفت: مردم باید به قرائت قرآن و استمرار آن اهتمام ورزند چرا که خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود، خاموش است و کسانی که در آن زندگی می‌کنند ظاهرا زنده هستند و حیات طیبه ندارند.

وی با اشاره به اینکه قرآن مظهر نور است، ابراز کرد: هر کس در معرض نور قرآن قرار گیرد از هدایت الهی بهره‌مند می‌شود و هر چقدر بیشتر قرآن تلاوت شود این هدایت نیز گسترده‌تر می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نماز را اصل و اساس دین خواند و افرود: نماز بالاترین ذکر و یاد خداوند است و خوشبختی انسان در گروه یاد حق تعالی، توسل به او و نماز است.