استقبال گالری ها از بیش از ۲۰ نمایشگاه/برگزاری نمایشگاهی برای نجات کودکان
استقبال گالری ها از بیش از ۲۰ نمایشگاه/برگزاری نمایشگاهی برای نجات کودکان

جمعه دهم آذر گالری ها در پایتخت به استقبال برپایی بیش از ۲۰ نمایشگاه جدید می روند.  این هفته جمعه ۱۰ آذر در حالی گالری ها به استقبال افتتاح بیش از ۲۰ نمایشگاه جدید می روند که همچنان نمایشگاه «هفت نگاه» در فرهنگسرای نیاوران با ارایه تعداد بی شماری اثر از هنرمندان جوان و پیشکسوت […]

جمعه دهم آذر گالری ها در پایتخت به استقبال برپایی بیش از ۲۰ نمایشگاه جدید می روند.

 این هفته جمعه ۱۰ آذر در حالی گالری ها به استقبال افتتاح بیش از ۲۰ نمایشگاه جدید می روند که همچنان نمایشگاه «هفت نگاه» در فرهنگسرای نیاوران با ارایه تعداد بی شماری اثر از هنرمندان جوان و پیشکسوت به کار خود ادامه می دهد که یک نمایشگاه فروش آثار است، همچنین نمایشگاه مجسمه های تونی کرگ هنرمند مطرح انگلیسی_ آلمانی در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

آثار دوسالانه کاریکاتور نیز این روزها در گالری های موسسه صبا برپا شده است.

در ادامه نگاهی به برخی افتتاحیه های پایتخت در آدینه پیش رو داریم.

فرهنگسرای ارسباران: نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق لیلا» با ۳۵ اثر خوشنویسی به خط شکسته نستعلیق از لیلا جواهری به مناسبت چهلمین سالروز تولد سالار عقیلی در گالری شماره یک فرهنگسرای ارسباران گشایش می یابد. اشعاری که این خوشنویس تحریر کرده است از میان اشعاری که سالار عقیلی خوانده، انتخاب شده اند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند ساعت ۱۰ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا مراجعه کنند.

گالری ایوان: نمایشگاه نقاشی های قاسم محمدی با نام «مزرعه رنگین کمان» روز جمعه ۱۰ آذر با نمایش نقاشی‌هایی از مناظر شهری افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «مزرعه رنگین کمان» ۱۰ تا ۲۴ آذر ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد.

فرهنگسرای سرو: فرهنگسرای سرو با مشارکت آژانس عکس خبری دوربین دات نت، آیین بزرگداشت ساسان مویدی را دهم آذر ساعت ۱۷ برگزار می کند.

همزمان با این مراسم، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی دوربین دات نت به همراه اهدای جوایز نفرات برتر در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای سرو برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی خیابان ولی عصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم، فرهنگسرای سرو مراجعه کنند.

شهر کتاب فرشته: عصر جمعه دهم آذر کتاب «زایش مدرنیسم ایرانی» به قلم علیرضا سمیع‌ آذر با حضور هنرمندان در شهر کتاب فرشته رونمایی می شود.

گالری ۱۴: در جدیدترین نمایشگاه عکس های امید محکمی که از ۱۰ آذر در نگارخانه ۱۴ برپا می شود، آشفتگی فرهنگی و اجتماعی حاصل از بی‌تدبیری به چالش کشیده شده است.

این آثار با دوربین قطع متوسط عکاسی و با تکنیک «فتومونتاژ» خلق شده‌اند و عکاس برای رسیدن به مفهوم دلخواه از انعکاس تصاویر برخی شخصیت های تاریخی نظیر مستوفی‌الممالک، کریم‌خان زند و امیرکبیر در تیغی زنگ زده به عنوان نمادی برّان و مردانه بهره جسته است.

نمایشگاه عکس های «طبرخون» تا ۲۷ آذر در نگارخانه ۱۴ واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، جنب ساختمان انجمن خوشنویسان، پلاک ۱۴ دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری پردیس ملت: «برای نجات کودکان» عنوان نمایشگاهی است که از سوی جمعی از هنرمندان و مجموعه‌داران در جهت ساخت قرنطینه (مرکز بازپروری) برای کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه ۱۰ آذر در گالری پردیس سینمایی ملت برپا می‌شود.

این نمایشگاه به همت مجموعه گوهران و با همکاری آرتیبیشن برپا می شود و در آن آثاری از هنرمندانی چون، کیخسرو خروش، ابراهیم حقیقی، ژازه طباطبایی، منوچهر شیبانی، محمد هادی فدوی، یداله کابلی، عنایت الله نظری نوری، سیف اله صمدیان، اسرافیل شیرچی، کامران عدل، احمد مرشد لو، رضا حسینی، احمد آریامنش و … به نمایش در می آید. این نمایشگاه در جهت ساخت قرنطینه (مرکز بازپروری) برای کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه برپا می شود و عواید حاصل از آن برای ساخت این مرکز پزشکی کودکان در منطقه گلستانک کرج هزینه خواهد شد.

گالری فردا: در نمایشگاه «خلوت روشن» که ۱۰ آذر در گالری فردا برپا می شود، آثار پریسا رحمانی روی دیوار می رود که در آنها این هنرمند آثارش را که برگرفته از فضاتی ذهنی وی در خلوت خود است به نمایش می گذارد. این هنرمند در این نمایشگاه به خلق آثاری پرداخته که فضای خیالی ولی همسو با طبیعت بکر و دیده‌های وی از دنیای اطرافش را برای مخاطبان اش به ارمغان آورده است. در این نمایشگاه نزدیک به ۳۵ اثر از این هنرمند به نمایش درمی آید.

گالری ایرانشهر: جمعه ۱۰ آذر نمایشگاه «سی مجسمه سی مجسمه ساز» با کیوریتوری قدرت الله عاقلی در گالری ایرانشهر برپا می شود که در آن آثار سه نسل از مجسمه سازان به نمایش در می آید.