حضور ناشران زن عضو انجمن فرهنگی زنان در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت
حضور ناشران زن عضو انجمن فرهنگی زنان در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت

 رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر گفت: ۸۰ عنوان کتاب از سوی ناشران زن عضو این انجمن در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷ در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.  مریم جدلی روز سه شنبه با بیان اینکه این انجمن برای چهارمین سال متوالی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۱۱ تا ۱۵ اکتبر […]

ناشر

 رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر گفت: ۸۰ عنوان کتاب از سوی ناشران زن عضو این انجمن در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷ در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

 مریم جدلی روز سه شنبه با بیان اینکه این انجمن برای چهارمین سال متوالی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۱۱ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۹ تا ۲۳ مهر ۱۳۹۶) شرکت می کند، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان از سوی موسسه نمایشگاه های فرهنگی، ۲۳۰ عنوان کتاب توسط زنان ناشر به انجمن ارسال شد.
جدلی گفت: کتاب‌هایی که در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می شوند باید تالیفی بوده و اولویت هم با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی است.
به گفته وی، بعد از ارسال این تعداد کتاب به موسسه نمایشگاه های فرهنگی، در نهایت ۸۰ عنوان از کتاب ها دارای شرایط لازم برای ارائه در این نمایشگاه بودند.
وی با بیان اینکه کتابهای منتخب در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان هستند، ادامه داد: موضوع این کتاب ها، دینی، طنز، علمی، ادبی، فلسفه،پزشکی، تاریخ، داستان، رمان، شعر و روانشناسی است.
مدیر انتشارات نغمه نو اندیش با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرانکفورت از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیاست که سالانه پذیرای بسیاری از فعالان حوزه نشر است، اضافه کرد: حضور انجمن زنان ناشر برای اولین بار در این نمایشگاه باعث شگفتی دیگران شد و بسیاری از اینکه در ایران ناشر زن هم وجود دارد که در حوزه نشر فعالیت دارند، تعجب می کردند.
جدلی با بیان اینکه ۸۵ ناشر زن اکنون عضو انجمن فرهنگی زنان ناشر هستند، ادامه داد: در نمایشگاه فرانکفورت قرار است بابرخی سازمان های مردم نهاد بین المللی که در حوزه نشر فعال هستند ملاقات کنیم و از تعدادی از کتاب های منتخب نیز رونمایی شود.
وی افزود: مایل هستیم علاوه بر معرفی فعالیت زنان ایرانی به شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، از فرصت بدست آمده در این بازار بین‌المللی برای هم‌افزایی و تشریک‌ مساعی در حوزه نشر بهره مند شویم.
به گفته رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر، هم اندیشی تشکل های بانوان ناشر و فعالان فرهنگی با سایر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی و آسیایی، ارتباط با ناشران خارجی، خرید کپی رایت و توجه به بازارهای بین المللی و حضور در بازار جهانی نشر با توجه به استاندارهای پذیرفته شده از دیگر فعالیت هایی است که این انجمن برای نمایشگاه یادشده در دستور کار دارد.
جدلی ادامه داد: کتاب‌های قابل‌ عرضه ‌در نمایشگاه فرانکفورت باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و قابلیت عرضه در بازارهای جهانی صنعت نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها را داشته باشند.