نهاده‌های دامی ۲ نرخی شد
نهاده‌های دامی ۲ نرخی شد
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه نهاده های دامی در بازار با دو نرخ عرضه می شود، گفت: احتمال کاهش قیمت تخم مرغ در هفته های آینده وجود دارد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ناصر نبی پور با بیان اینکه نهاده های دامی در بازار دو نرخی شده است، گفت: بخشی از نهاده ها با نرخ دولتی و بخش عمده آن با نرخ آزاد عرضه می‌شود.

وی افزود: تامین نهاده با نرخ مصوب زمان زیادی می‌برد و مشخص نیست که بعد از واریز پول، این نهاده ها چه زمانی به دست تولیدکننده می رسد، گاهی ۵ روز، گاهی یک ماه و گاهی حتی سه ماه طول می کشد تا نهاده را تحویل بدهند.

رئیس هیات مدیره  اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه در واقع نهاده های با نرخ مصوب، خیلی کم به دست مصرف کننده می رسد، ادامه داد: تولیدکنندگان عمده نهاده مورد نیازشان را از بازار آزاد تهیه می کنند. در واقع وقتی نهاده با نرخ مصوب می خرند به راحتی از بندر بار نمی‌شود و به موقع تحویل ما نمی‌دهند اما وقتی آن را به نرخ آزاد می‌خریم، سریع از بندر بار شده و تحویل می‌دهند.

نبی پور گفت: خیلی از مرغداران پول نهاده را پرداخت کرده اند اما هنوز نهاده آنها بار و تحویل نشده است.

وی قیمت هرکیلوگرم ذرت دامی را هم اکنون در بازار آزاد بین ۱۵۰۰ تومان تا ۱۶۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم کنجاله سویا را بین ۳۵۵۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که نرخ مصوب(دولتی) ذرت ۱۳۵۰ تومان و نرخ مصوب(دولتی) کنجاله سویا ۲۴۵۰ تومان است.

این فعال بخش خصوصی درباره تولید تخم مرغ نیز اضافه کرد: وضعیت تولید مناسب است و با توجه به اینکه بیماری وجود نداشت، تولید زیاد است.

وی با بیان اینکه مذاکرات برای آزاد شدن صادرات تخم مرغ به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: باتوجه به اینکه در آستانه تعطیلات طولانی مدت نوروز هستیم احتمال کاهش قیمت تخم مرغ در بازار طی هفته های آینده وجود دارد.

  • منبع خبر : مهر