اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود
اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: باید ببینیم پرسش مهر چه میزان برای آموزش و پرورش مهم است و اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود. شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی در هجدهمین کنگره ملی پرسش مهر گفت: با […]

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: باید ببینیم پرسش مهر چه میزان برای آموزش و پرورش مهم است و اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی در هجدهمین کنگره ملی پرسش مهر گفت: با توجه به رابطه بین پرسشی که در سال ۹۷ توسط ریاست محترم جمهور مطرح شد و به بحث گذاشته شد و این میزان مشارکت بالا در پاسخ به این پرسش، در شرایط فعلی جامعه ما به نظر می رسد این پرسش یک بایسته ای هست که بتوانیم به وفاق ملی برسیم با تحمل دیگران و احترام به افکار دیگران.

وی ادامه داد: ما گردنه های سخت بیشماری را در این ۴ دهه پشت سر گذاشتیم اما امیدواریم با ترویج این چنین پرسش هایی بهتر انها را پشت سر می گذاریم ضمن اینکه این پرسش مفاهیمی را در بر می گیرد که در حقوق شهروندی دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: در این پرسش به نقش تک تک کلمات باید توجه کنیم و مطمینا این ۵ میلیونی که به پرسش جواب دادند راهکارهایی ارایه داده اند که امیدواریم بعد از این مراسم از ایده ها و نظرات بهره بگیریم و در دستور کار قرار بگیرد. امیدواریم این پرسش ها و پاسخ ها به سرنوشت شعار سال مبتلا نشود که با پایان سال برویم سراغ شعار سال بعد و گمان کنیم زمان شعار سال قبل پایان یافته است.

مولاوردی گفت: من تمام پرسش رییس جمهور را در کلمه مدارا خلاصه می کنم و اگر مدارا را به عنوان هنجار اجتماعی در نظر بگیریم باید ببینیم نظام آموزش و پرورش در نهادینه کردن آن چه نقشی می تواند ایفا کند. باید ببینیم چه میزان این پرسش برای آموزش و پرورش مهم است و اگر بخواهیم مدارا را قانون کنیم باید اول این مفهوم نهادینه و تبدیل به باور قلبی شود.

وی اضافه کرد: گام هایی برای نهادینه کردن مدارا تعریف شده است که در نهایت می رسیم به این موضوع که به درک مشترک از این مفهوم برسیم و ما را نرساند به تحمل کردن تفاوت ها بلکه تفاوت ها را به عنوان واقعیت بپذیریم. حالا این تفاوت در ظاهر باشد یا در قومیت و زبان و دین و عقیده امان باشد آن را بپذیریم.

مولاوردی اظهار کرد: ما رنگین کمان اقوام و مذاهب را در کشور داریم و این نگاه ماست که می تواند از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم و آموزش و پرورش که از سنین پایه قدرت تمیز افراد را پرورش می دهد می تواند با یاد دادن تفکر به کودکان بسیار موثر باشد.