نهایی شدن قرارداد مالکیت بر بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی توسط گوگل
نهایی شدن قرارداد مالکیت بر بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی توسط گوگل

گوگل به طور رسمی از نهایی شدن قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به منظور مالکیت بر بخش قابل توجهی از تیم متخصصان اچ‌تی‌سی در حوزه توسعه سخت‌افزارهای ویژه گوشی‌های هوشمند خبر داده است. خبرهای اولیه در خصوص این قرارداد در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده بود. خبر خرید بخش توسعه سخت‌افزار ویژه گوشی‌های […]

گوگل به طور رسمی از نهایی شدن قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به منظور مالکیت بر بخش قابل توجهی از تیم متخصصان اچ‌تی‌سی در حوزه توسعه سخت‌افزارهای ویژه گوشی‌های هوشمند خبر داده است. خبرهای اولیه در خصوص این قرارداد در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده بود.

خبر خرید بخش توسعه سخت‌افزار ویژه گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی توسط گوگل، در سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد اما حالا تاییدیه‌های لازم اخذ شده و این قرارداد به مراحل نهایی ثبت و اجرا رسیده است. به این ترتیب، علاوه بر انتقال بیش از ۲۰۰۰ مهندس اچ‌تی‌سی که چیزی حدود یک پنجم تیم متخصص این شرکت تایوانی را تشکیل می‌دهند، گوگل مجوز غیر انحصاری برای استفاده از حقوق مالکیت معنوی اچ‌تی‌سی را هم بدست خواهد آورد. با وجود این، اچ‌تی‌سی همچنان بخش Vive VR را حفظ خواهد کرد و البته تولید گوشی‌های هوشمند با برند خود را ادامه می‌دهد.

آن‌چه مشخص است در پرتو این قرارداد، بخش سخت‌افزاری گوگل با توجه به در اختیار گرفتن بخش قابل توجهی از تیم توسعه گوشی‌های هوشمند HTC، تقویت خواهد شد. بخش اعظمی از این تیم متشکل از نیروهای متخصص، پیش از این روی سخت‌افزار پیکسل گوگل فعالیت داشته‌اند.

علاوه بر این، با نهایی شدن قرارداد یادشده، گوگل ظرفیت مهندسی قابل توجهی را در تایپه تایوان بدست خواهد آورد. به بیان دقیق‌تر، این قرارداد، بزرگ‌ترین سایت مهندسی گوگل را در آسیاپسفیک به دنبال خواهد داشت تا شاهد ایجاد منبعی جدید برای تولید محصولات تازه از طرف این شرکت باشیم.

Rick Osterloh مدیر ارشد بخش سخت‌افزار شرکت گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود اینچنین به نهایی شدن قرارداد یادشده واکنش نشان داده است:

خوشحالم که به طور رسمی قراردادمان را با HTC کامل کردیم. به تیم متخصص و نخبه اچ‌تی‌سی برای حضور در فرایند توسعه محصولاتی بهتر و با نوآوری بیشتر در سال‌های پیش رو، خوشامد می‌گویم. این تیم از همکاران ما، چندین دهه تجربه را در زمینه تولید اولین‌های بازار گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورند که از جمله آن‌ها می‌توان به اولین گوشی هوشمند ۳G که در سال ۲۰۰۵ میلادی توسعه یافت اشاره کرد. علاوه بر این، اولین گوشی هوشمند لمس محور در سال ۲۰۰۷ میلادی و اولین گوشی هوشمند با بدنه فلزی یکپارچه در سال ۲۰۱۳ میلادی هم در کارنامه این تیم متخصص دیده می‌شود.

این شرکت پیش از این از برنامه‌های جدید خود برای راه‌اندازی آزمایشگاهی با تمرکز روی تکنولوژی هوش مصنوعی در پکن چین خبر داده بود.