برگزاری کنسرتی با حضور نوازنده مشهور کشور آذربایجان
برگزاری کنسرتی با حضور نوازنده مشهور کشور آذربایجان

رامیز قلی اف نوازنده شهیر کشور آذربایجان با همراهی ارکستر سمفونیک «فرهنگ و هنر» به رهبری شهرام توکلی و علی اکبر قربانی در تالار وحدت کنسرتی را برگزار می کند. علی اکبر قربانی آهنگساز و تنظیم کننده درباره حضور رامیز قلی اف نوازنده تار و آهنگساز در ایران گفت: طبق تازه ترین برنامه ریزی های […]

رامیز قلی اف نوازنده شهیر کشور آذربایجان با همراهی ارکستر سمفونیک «فرهنگ و هنر» به رهبری شهرام توکلی و علی اکبر قربانی در تالار وحدت کنسرتی را برگزار می کند.

علی اکبر قربانی آهنگساز و تنظیم کننده درباره حضور رامیز قلی اف نوازنده تار و آهنگساز در ایران گفت: طبق تازه ترین برنامه ریزی های انجام گرفته استاد رامیز قلی اف از نوازندگان شناخته‌شده و مطرح موسیقی کشور آذربایجان به دعوت ارکستر سمفونیک «فرهنگ و هنر» دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ تهران برای برگزاری کنسرتی ۲ روزه به رهبری ارکستر بنده و شهرام توکلی و خوانندگی رشید وطن دوست به تهران سفر می کند.

وی ادامه داد: در این کنسرت که تمامی قطعات آن توسط استاد قلی اف انتخاب شده، مجموعه ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر به خوانندگی رشید وطن دوست قطعات کلاسیک موسیقی آذربایجان را که برای برای تار و ارکستر تنظیم شده اجرا می کند.

قربانی تاکید کرد: حضور دوباره استاد قلی اف به عنوان یکی از اسطورهای موسیقی کشور آذربایجان که ما سال ها قبل همراه با استاد فخرالدینی همکارهای مستمری با ایشان در ارکستر ملی داشتیم می تواند اتفاق خوبی برای موسیقی کشورمان و علاقه مندان موسیقی آذربایجانی باشد.

این آهنگساز و مدرس دانشگاه که چندی پیش نیز کتاب «ارکستراسیون به زبان ساده» را منتشر کرده است، اضافه کرد: برای دعوت از استاد رامیز قلی اف رایزنی های زیادی صورت گرفت که او بتواند در تاریخ های مقرر کنسرت هایی را برگزار کند و خوشبختانه بعد از موافقت هایی که در این زمینه گرفتیم مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به ویژه شخص آقای صفی پور همکاری بسیار خوبی را برای در اختیار گذاشتن تالار وحدت انجام داد که جا دارد از وی قدردانی ویژه ای کنم.

قربانی در پایان گفت: کنسرت رامیز قلی اف و ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر ۳۰ آذر و اول دی ماه سال جاری به رهبری شهرام توکلی و من در تالار وحدت تهران میزبان علاقه مندان موسیقی است.

رامیز قلی اف آهنگساز و نوازنده صاحب نام کشور آذربایجان ۲۹ بهمن ماه سال ۹۲ در پنجمین روز از برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای قطعاتی از موسیقی فولکلور کشور آذربایجان در تالار وحدت تازه ترین کنسرت خود را در ایران برگزار کرده بود.