نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال/قرارگیری “سمند سورن” در فرایند نوسازی از مرداد
نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال/قرارگیری “سمند سورن” در فرایند نوسازی از مرداد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیش بینی نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال جاری از قرارگیری "سمند سورن" از مردادماه در فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیش بینی نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال جاری از قرارگیری “سمند سورن” از مردادماه در فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده خبر داد.

مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سطح کشور گفت: درخصوص نوسازی تاکسی ها هدف گذاری صورت گرفته و در سال گذشته نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار بود که ۹ هزارو ۹۳۵ دستگاه تاکسی نوسازی شد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب در افزایش سطح کیفی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور موضوع واردات خودرو با اولویت ناوگان برقی و هیبریدی است و در تلاش هستیم در چارچوب مصوبه دولت در خصوص واردات خودرو بتوانیم بخشی از نیاز خود را از این محل تأمین کنیم.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است. امیدواریم با اقدام بهنگام شرکت خودروساز در تحویل خودروهای جدید که مقرر شده برای نوسازی تاکسی ها مورد استفاده قرار گیرد از ماه آینده تا پایان سال بتوانیم ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم.

جمالی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره به کارگیری خودروهای جدید در ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: دو خودروی مورد استفاده در حوزه تاکسیرانی تاکنون پژو۴۰۵ و سمند پایه گاز سوز بوده است که با اعلام شرکت خودرو ساز و تایید دولت تولید این دو خودرو از اردیبهشت ماه سال‌جاری متوقف شده است. با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده است خودروی سمند سورن از مردادماه در فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده قرار گیرد