نوسانات بازار سهام کاهش یافت/ قیمت سهم‌ها رو به اصلاح
نوسانات بازار سهام کاهش یافت/ قیمت سهم‌ها رو به اصلاح

علی‌رغم اینکه در روزهای گذشته قیمت سهام در بورس تهران نوسانات شدید را تجربه کرد، امروز شاهد نوسان چندانی در قیمت‌ها نبودیم و شاخص نیز نسبت به روز گذشته چندان تغییری نداشت.  با وجود نوسانات شدید بازار سهام در طی هفته‌های گذشته امروز روند نوسانات قیمتی مانند روزهای پیش شدید نبود و دماسنج بازار تا […]

علی‌رغم اینکه در روزهای گذشته قیمت سهام در بورس تهران نوسانات شدید را تجربه کرد، امروز شاهد نوسان چندانی در قیمت‌ها نبودیم و شاخص نیز نسبت به روز گذشته چندان تغییری نداشت.

 با وجود نوسانات شدید بازار سهام در طی هفته‌های گذشته امروز روند نوسانات قیمتی مانند روزهای پیش شدید نبود و دماسنج بازار تا سه دقیقه پس از اتمام معاملات با این‌که ۲۵ واحد رشد کرده بود در طی تنها سه دقیقه روند کاهشی را ادامه داد و افت ۲.۵ واحدی نسبت به یکشنبه اخیر  را ثبت کرد.

قیمت دلار در بازارهای غیررسمی ایران یکی از متغیرهای بسیار تاثیرگذار در نوسانات قیمت‌های سهام در بورس است و باعث شده روند نوسانات قیمت‌ها شدید باشد. در حال حاضر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا حدی زیاد است و سرمایه‌گذاران ریسک گریز تمایلی به سرمایه‌گذاری در بازار سهام به صورت بلندمدت ندارند، اما سود خوبی عاید نوسان‌گیران که با هدف سودآوری لحظه‌ای وارد بازار می‌شوند شده است.

امروز شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس به رقم ۱۱۰ هزار و ۸۴۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با افت ۶۴ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۵۲۷ را تجربه کرد.

شاخص بازار آزاد شناور با ۱۶۴ واحد کاهش رقم ۱۲۱ هزار و ۲۰۳ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با افت ۴۷ واحدی مواجه شد. همچنین شاخص بازار دوم رشد ۲۳۵ واحدی را تجربه کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی هر یک به ترتیب با ۲۰۵، ۷۲ و ۲۵ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. اما در طرف مقابل معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر یک به ترتیب ۶۴، ۵۳ و ۳۳ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص کل داشتند.

امروز گروه محصولات شیمیایی عمدتا نوسان قیمتی کمتر از یک درصد را تجربه کردند و در گروه فلزات اساسی نیز روند نوسانات به همین ترتیب بود.

فلزی‌ها امروز شاهد معاملات ۸۳ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۲ میلیون تومان بودند و تعداد معاملات‌شان به ۶۳۴۸ رسیدند. همچنین در گروه محصولات شیمیایی شاهد معامله ۶۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد بودیم.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نمادهایی همچون سایپا، ایران خودرو دیزل با افت قیمت حدود سه درصد مواجه شدند و تعداد زیادی از نمادها کاهش قیمت را تجربه کردند. در این گروه ۱۴۹ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۴.۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۶۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۲۸ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۷ هزار و ۵۴۴ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز ۲.۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۲۳۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۷۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۳۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.