نوسان مثبت ۱۴۱ پله ای بورس
نوسان مثبت ۱۴۱ پله ای بورس

شاخص بورس امروز (چهارشنبه) ۱۴۱ پله بالا رفت و در جایگاه ۱۶۰ هزار و ۲۹۴ واحدی تثبیت شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در معاملات دیروز یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال در ۱۵۱ هزار نوبت دادوستد شد. بررسی شاخص های اصلی […]

شاخص بورس امروز (چهارشنبه) ۱۴۱ پله بالا رفت و در جایگاه ۱۶۰ هزار و ۲۹۴ واحدی تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در معاملات دیروز یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال در ۱۵۱ هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۴۱ رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۰۶ واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۴۵ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور ۳۰۵ واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور ۱۳۷ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۱۲۲ افزایش یافت.

در معاملات دیروز نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و خودرو (ایران خودرو) بیشترین تاثیر مثبت و وتجارت (بانک تجارت) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

گروه بانک در معاملات دیروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۴۲۴ میلیون سهم به ارزش ۷۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه خودرو به ارزش ۶۱۶ میلیارد ریال و اطلاعات و ارتباطات به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

گروه سیمان با دادوستدی به ارزش ۳۱۲ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت. گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۸۳ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

معاملات دیروز شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷ واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۹۳۲ واحدی قرار گرفت. در این بازار بیش از ۸۸۸ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین در معاملات دیروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، دماوند (تولید برق دماوند) و هرمز (فولادهرمزگان جنوب) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را بالا بردند.