نوشاد عالمیان: سال آینده لژیونر می‎شوم/ به یک تیم اروپایی می‎روم
نوشاد عالمیان: سال آینده لژیونر می‎شوم/ به یک تیم اروپایی می‎روم

پینگ‎پنگ‎باز ملی پوش کشورمان با تاکید بر اینکه کسب بهترین نتیجه در کاپ آسیا و مسابقات جهانی از برنامه‎های مهمش است، گفت: علاوه بر این خیلی جدی به دنبال لژیونر شدن هستم.  تور جهانی پلاتینیوم قطر آخرین رقابتی بود که زیر نظر فدراسیون جهانی تنیس روی میز در دوحه برگزار شد. نوشاد عالمیان هم به […]

پینگ‎پنگ‎باز ملی پوش کشورمان با تاکید بر اینکه کسب بهترین نتیجه در کاپ آسیا و مسابقات جهانی از برنامه‎های مهمش است، گفت: علاوه بر این خیلی جدی به دنبال لژیونر شدن هستم.

 تور جهانی پلاتینیوم قطر آخرین رقابتی بود که زیر نظر فدراسیون جهانی تنیس روی میز در دوحه برگزار شد. نوشاد عالمیان هم به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت ها حضور داشت و اتفاقا در رقابت با حریفانش نتایج خوبی گرفت و از جمله بردی که در مصاف با «کریل اسکاچکوف» روسی به دست آورد و راهی جدول ۳۲ نفره شد. عالمیان تا جدول اصلی و ۱۶ نفره مسابقات پیش رفت اما در این مرحله مقابل پینگ پنگ باز چینی شکست خورد و از دور قابت ها حذف شد.

عملکرد خوب نوشاد عالمیان در تور جهانی قطر قطعا سقوط ۲۱ پله ای وی در رنکینگ جهانی را تا حدی جبران خواهد کرد. این ملی پوش در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، از رده ۷۰ به ۹۱ سقوط کرد اما وی امیدوار است تا دو سه ماه آینده به جایگاه بهتری در رده بندی جهانی دست یابد هرچند که همین رنکینگ فعلی برای مسابقات جهانی پیش رو محسابه می شود.

عالمیان با ابراز امیدواری از اینکه بتواند در رقابت های جهانی به صعود تیم ملی ایران از دسته دوم کمک کند، تاکید کرد که لژیونر شدن و حضور در لیگ یکی از کشورهای صاحب تنیس روی میز، اولویت برنامه هایش برای سال آینده است.

بهترین های تنیس روی میز دنیا در قطر بودند
نوشاد عالمیان  در مورد تور جهانی پلاتینیوم قطر توضیح داد و گفت: رقابت های در سطح خیلی بالایی برگزار شد. تقریبا همه بهترین های تنیس روی میز دنیا دراین رقابت ها حضور داشتند. در میان آنها من دیدارهای خوبی مقابل حریفانم که بعضا مدعی هم بودند، برگزار کردم و به همین دلیل در مجموع از عملکردم راضی هستم.

فکر میکردم حریف چینی را شکست دهم
وی با یادآوری اینکه در جدول ۱۶ نفره مسابقات مقابل حریفی از چین شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت، یادآور شد: فکر می کردم بتوانم مقابل این بازیکن بتوانم نتیجه بگیرم اما نتوانستم. در مرحله گروهی البته باوجود اینکه دیدارهای سختی داشتم، نتایج خیلی خوبی گرفتم. در کل اما از خودم و عملکردی که در تور جهانی قطر داشتم، خیلی راضی هستم و مطمئن هستم تجربه ای که از این رقابت ها گرفتم، در رویدادهای آینده کمک حالم خواهد بود.

سقوط در رنکینگ جهانی را جبران می کنم
این ملی پوش تنیس روی میز با تاکید بر اینکه به واسطه حضور در تور جهانی قطر متوجه شدم، آمادگی ام دقیقا در چه سطحی قرار دارد، خاطرنشان کرد: به هر حال مسابقه و حضور در آن بیش از هر مسئله دیگری کمک می کند تا بازیکن متوجه شود تمریناتش چه تاثیری روی آمادگی اش گذاشته است. تو جهانی قطر در این زمینه کمک حال بود ضمن اینکه به واسطه عملکرد و نتایج خوبی که در این رویداد داشتم، حتما در رنکینگ جهانی صعود می کنم. من به خاطر عدم شرکت در مسابقات طی یکی دو ماه گذشته، از رده ۷۰ به ۹۱ رنکینگ جهانی سقوط کردم اما با عملکردم در تور جهانی قطر این موضوع جبران می شود.

می خواهم در کاپ آسیا صاحب مقامی بهتر از همیشه شوم
عالمیان با بیان اینکه تا پایان سال برنامه خاص دیگری برای حضور در رقابت های برون مرزی یا اردوی تیم ملی ندارد، گفت: کاپ آسیا اولین رویدادی است که سال آینده در آن شرکت خواهم کردم. این رقابت ها نیمه فروردین ماه با حضور ۱۶ نفر برتر آسیا در ژاپن آغاز می شود. مسابقات سختی است. البته من تجربه چهار دوره حضور در کاپ آسیا را دارم. دو بار در این رقابت ها به عنوان چهارمی دست یافته ام. امیدوارم که اینبار بتوانم روی سکوی بروم. تمام تلاشم این است که اینبار بتوانم مقامی در کاپ آسیا که صاحب مقامی بهتر شوم.

شرایط خوبی برای مسابقات جهانی داریم
ملی پوش تنیس روی میز در ادامه به مسابقات قهرمانی جهان در سوئد اشاره کرد و با یادآوری اینکه ایران در دسته ۲ این رقابت ها حضور دارد، گفت: تیم ملی در حال حاضر علاوه بر ترکیب خوب، در شرایط خوبی هم قرار دارد. بازیکنان همه در آمادگی نسبی حضور دارند و فکر می‌کنم بتوانیم در این دوره از مسابقات جهانی نسبت به ادوار گذشته، رقابت‌های بهتری را در دسته دوم انجام دهیم و بتوانیم نتیجه‌ای که مدت‌هاست به دنبال آن هستیم، کسب کنیم. ما می‌خواهیم از دسته دوم صعود کنیم و در این راه حریفان قَدَری مثل اسپانیا، دانمارک و اسلوونی را داریم. در کل صعود از دسته دوم جهانی خیلی سخت است، اما دور از دسترس هم نیست.

به فکر صعود هستیم
عالمیان با اشاره به اینکه آخرین رنکینگ جهانی برای برنامه‌ریزی و جدول‌بندی مسابقات جهانی سوئد لحاظ شده است، تأکید کرد: متأسفانه من در همین رنکینگ، ۲۱ پله سقوط داشتم و همین موضوع رنکینگ تیمی ایران را هم تحت تأثیر قرار داد. قبلاً تیم ایران در رده ۲۳ جهان بود، اما الان چند پله سقوط کرده‌ایم و با همین شرایط، جدول‌بندی مسابقات جهانی انجام شده است. شاید اگر من و تیم ایران سقوط نکرده بودیم، اوضاع خیلی بهتری در مسابقات جهانی پیدا می‌کردیم و خیلی بیشتر به کسب نتیجه و صعود امیدوار بودیم، اما حالا هم ناامید نیستیم.

از بازی های آسیایی غافل نیستیم
این ملی‌پوش تنیس روی میز با تأکید بر اینکه بعد از مسابقات کاپ آسیا و قهرمانی جهان، تیم ملی تنیس روی میز باید در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت کند، گفت: این بازی‌ها هم یکی از رویدادهای مهم تنیس روی میز است که نتیجه‌گیری در آن، اولویت کارمان قرار دارد. امیدوارم تیم ایران با هر ترکیبی که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، بهترین نتیجه ممکن را کسب کند.

سال آینده حتما لژیونر می شوم
نوشاد عالمیان در پایان تأکید کرد: علاوه بر همه رویدادهای آسیایی و جهانی که نتیجه‌گیری در آن برای خود من هم خیلی حائز اهمیت است، خیلی جدی به دنبال این هستم تا در سال پیش‌رو لژیونر شوم و این اولویت برنامه های من است. پیشنهاداتی داشته‌ام. البته طی سال‌های گذشته هم صحبت‌هایی در این باره مطرح بود و مذاکراتی هم انجام شد که هیچ‌وقت به نتیجه نرسید. اما این بار موضوع جدی‌تر است. کشورهایی مثل لهستان، آلمان، فرانسه و شاید هم اتریش، کشورهایی هستند که احتمالاً به لیگ یکی از آنها خواهم پیوست. در هر صورت پیشنهاداتی دارم، آنها را بررسی می‌کنم تا امسال تحت هر شرایطی بتوانم لژیونر شوم، قطعاً با برادرم به یکی از تیم‌ها و لیگ‌های اروپا می‌روم؛ این اتفاق برای سال ۲۰۱۹ میلادی می‌افتد.