نویمایر: نه با من حرف می‌زدند و نه پاس می‌دادند
نویمایر: نه با من حرف می‌زدند و نه پاس می‌دادند

مارکوس نویمایر، بازیکن آلمانی سابق استقلال که این روزها در باشگاه اف سی آراو سویس بازی می‌کند در مصاحبه با روزنامه آرگاور زایتونگ درباره دوران کوتاه حضورش در ایران صحبت کرد. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد روزنامه سوئیسی آرگاور زایتونگ پیش از شروع مصاحبه با مارکوس نویمایر، بازیکن سابق استقلال، به این اشاره می‌کند که […]

مارکوس نویمایر، بازیکن آلمانی سابق استقلال که این روزها در باشگاه اف سی آراو سویس بازی می‌کند در مصاحبه با روزنامه آرگاور زایتونگ درباره دوران کوتاه حضورش در ایران صحبت کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد روزنامه سوئیسی آرگاور زایتونگ پیش از شروع مصاحبه با مارکوس نویمایر، بازیکن سابق استقلال، به این اشاره می‌کند که او پیش از ملحق شدن به استقلال ایران، بازیکن تیم کاسیم‌پاشای استانبول بوده و مدیران اف سی آراو سوئیس که قصد داشته‌اند او را به تیم‌شان منتقل کنند به همین خاطر به استانبول سفر می‌کنند تا نظر مثبت نویمایر را برای سفر به سوئیس جلب کنند.

به گزارش این روزنامه سوئیسی، نویمایر اما پیشنهادهای مدیران باشگاه سوئیسی را رد کرده و می‌گوید قصد دارد یک ماجراجویی دیگر را تجربه کند؟ نویمایر در آن زمان از سه کشور قطر، کره جنوبی و ایران پیشنهاد دارد و در نهایت استقلال ایران را انتخاب می‌کند.

نویمایر در مصاحبه با روزنامه سوئیسی، درباره سفر به ایران و دوران حضورش در استقلال گفت:” وقتی جلوی ۹۰هزار تماشاچی بازی کردیم، خارق‌العاده‌ترین تجربه‌ای بود که در تمام طول زندگی فوتبالی‌ام تجربه کرده بودم”.

نویمایر همچنین به علاقه مردم ایران به فوتبال و همچنین فوتبالیست‌های دو باشگاه بزرگ پایتخت اشاره کرده و می‌گوید:” به محض اینکه از هتل بیرون می‌آمدم، مردم من را می‌شناختند و دیگر نمی‌توانستم راحت به جایی که می‌خواهم بروم. وقتی به رستوران می‌رفتم، صاحب رستوران، مغازه‌اش را تعطیل می‌کرد تا من و همراهانم بتوانیم در راحتی و آرامش غذا بخوریم”

نویمایر در ادامه مصاحبه گفت:” من همیشه مجبور بودم برای هواداران باشگاه استقلال نقش سوپراستار را بازی کنم و به هیچ وجه نمی‌توانستم یک آدم معمولی باشم”.

نویمایر درباره وضعیت خانوادگی‌اش در دوران حضور در ایران می‌گوید:” بعد از چند هفته که از حضورم در ایران می‌گذشت با همسرم تصمیم گرفتیم که او و دختر و پسرمان از استانبول به سوئیس بروند و به تهران نیایند. البته اول قصدم این بود که بچه‌ها را به تهران بیاورم تا بتوانند فرهنگی متفاوت را تجربه کنند ولی دلم نمی‌خواست زندگی در شرایط من را تجربه کنند، چون زندگی من مثل زندگی در یک حباب بود”.

نویمایر که آن روزها در کنار الحاجی گرو، تنها بازیکنان غیر ایرانی استقلال بوده‌اند، با انتقاد از هم‌بازی‌های ایرانی‌اش در باشگاه استقلال می‌گوید:” آنها به ما کم‌محلی می‌کردند. نه کسی ورودمان را خوشامد می‌گفت و نه کسی با ما حرف می‌زد. در جریان تمرین‌ها گاهی اوقات می‌شد که چند دقیقه می‌گذشت ولی هیچکس به من پاس نمی‌داد”. نویمار در ادامه مصاحبه ادعا می‌کند که علت این رفتار بازیکنان استقلال، حسادت‌شان نسبت به نویمایر بوده.

خالکوبی نویمایر هم مشکل دیگر او بوده، طوریکه بعد از گذشت مدتی مسئولین باشگاه از او می‌خواهند با پوششی که دست و بازوهایش را می‌پوشاند و همینطور شورت ورزشی بلند در بازی‌ها و تمرینها شرکت کند. نویمایر در این باره می‌گوید:” البته این بخش ماجرا برای من طبیعی بود. یک فوتبالیست وقتی به جاهای غریبه می‌رود که آنها را نمی‌شناسد باید انتظار این جور چیزها را داشته باشد. دستمزدی که می‌گرفتم تا حدودی این مشکلات را جبران می‌کرد. ولی راستش انتظار نداشتم سر موضوعی به این سادگی، تا این حد جار و جنجال درست کنند”.

نویمایر همچنین ادعا می‌کند که شفر، سرمربی استقلال در صحبت با او گفته:” من دوست دارم همیشه از تو در ترکیب استفاده کنم ولی وقتی این کار را می‌کنم، بقیه تیم با من چپ می‌افتند”.

نویمایر درباره فسخ قرارداد خود با استقلال می‌گوید:” وقتی می‌خواستم از آنها جدا شوم می‌گفتند تو می‌خواهی به رقبای ما در لیگ قهرمانان آسیا، تیمهای قطری و کره جنوبی ملحق شوی و به همین خاطر اجازه نمی‌دادند”. به گزارش این روزنامه سوئیسی، بعد از دو هفته درگیری و جدال بین نمایندگان نویمایر و مسئولین باشگاه استقلال درباره فسخ قرارداد او سرانجام بعد از آنکه نویمایر تعهد می‌دهد که بعد از خروج از استقلال به سوئیس خواهد رفت و به تیمی آسیایی ملحق نخواهد شد، قراردادش توسط استقلال فسخ می‌شود./ورزش سه