نگاهی به کتاب‌های پرفروش
نگاهی به کتاب‌های پرفروش
در جدیدترین فهرست هفتگی کتاب‌های پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز آثار جدید «جیمز پترسون» و «دانیل استیل» به همراه یک کتاب با موضوع ضدنژادپرستی به چشم می‌خورد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  در بخش کتاب‌های داستانی جلد سخت فهرست پرفروش‌های این هفته نیویورک‌تایمز، رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته‌ «دلیا اوئنز» که نود و سومین هفته از حضور در این فهرست را پشت سر می‌گذارد همچنان در صدر فهرست قرار دارد.

این رمان در طول ماه‌های اخیر اغلب در جایگاه نخست قرار داشته است.

رمان «کامینو» نوشته «جان گریشام» نیز با وجود هفت هفته حضور در این فهرست در رتبه دوم قرار گرفته است.

همچنین رمان «نیمه‌ محوشونده» اثر «بریت بنت» که از هفته گذشته به این فهرست راه‎یافته بود در جایگاه سوم به چشم می‌خورد.

«خانه تابستانی» به قلم «جیمز پترسون» و «برندان دوبویس» که داستان تحقیقات یک پلیس سابق درباره پرونده قتلی در نزدیکی رودخانه‌ای در گرجستان را روایت می‌کند در نخستین هفته حضور در این فهرست در رتبه چهارم قرار گرفته است.

رمان «دختران پدر» اثر «دانیل استیل» که دیگر اثر جدید فهرست پرفروش‌ها به شمار می‌رود در رتبه پنجم جای گرفته است. در توضیح این رمان آمده: پس از مرگ ناگهانی یک گله‌دار کالیفرنیایی، دخترانش به مواردی درباره او پی می‌برند که پیش‌تر نمی‌دانستند.”نگاهی به کتاب‌های پرفروش”

اما رمان «چطور یک ضدنژادپرست باشیم» نوشته «ایبرام اکس کندی» که به عنوان زمینه‌ای برای ساخت جامعه‌ای برابرتر و کمک برای مقابله با نژادپرستی و شناسایی آن معرفی شده است، در صدر پرفروش‌های غیرداستانی جلد سخت این نشریه قرار گرفته است.

در رتبه نخست پرفروش‌های غیرداستانی جلد کاغذی نیز کتاب «پس می‌خواهی درباره نژاد صحبت کنی» به قلم  «ایجموئو اولو» دیده می‌شود.

کتاب خوب از دیدگاه هر فرد، تعریف خاص و منحصر به فردی دارد. تعریفی که ممکن است در شرایط و زمان‌های مختلف، متفاوت باشد. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب خوب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید.

وقتی که یک کتاب خوب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافی است کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب خوب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب خوب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌های خوب شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد.

  • منبع خبر : ایسنا