با منابع محدود آب و خاک نیز می‌توانیم کل نیاز داخل به محصولات کشاورزی را تامین کنیم
با منابع محدود آب و خاک نیز می‌توانیم کل نیاز داخل به محصولات کشاورزی را تامین کنیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارند، گفت: با منابع محدود آب و خاک موجود می‌توانیم کل نیاز داخل به محصولات کشاورزی را تامین کنیم. محمود حجتی امروز در مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب […]

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارند، گفت: با منابع محدود آب و خاک موجود می‌توانیم کل نیاز داخل به محصولات کشاورزی را تامین کنیم.

محمود حجتی امروز در مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب سرمایه‌گذاری به این اندازه در بخش کشاورزی بی‌سابقه بوده است که دلیل این امر عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش کشاورزی است.

وی افزود: اگر از آب و خاک خود به درستی بهره‌برداری کنیم با این منابع محدود نیز می‌توانیم نیاز خود را در داخل کشورمان تامین کنیم که نتایج آن را اکنون مشاهده می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در این راستا با بذل توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی از محل منابع صندوق توسعه ملی  برای طرحهای پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

حجتی افزود: همه طرحهای ما با محیط زیست سازگار بوده و با استفاده از ابزار مورد نیاز علاوه بر در نظر گرفتن محدودیت‌های زیست محیطی نیاز خود را تامین می‌کنیم.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: در مناطق دیم‌زار کشور اکنون فعالیتهای متعددی مانند کشت گل نرگس انجام شده است و کشاورزان ما توانسته‌اند ۲۵ میلیون تومان از این محل درآمد داشته باشند همچنین در کشت دیم گل محمدی نیز کارهای خوبی انجام شده است.

حجتی گفت:‌ در بخش پرورش ماهی در قفس نیز شرایط مناسبی داریم به طوری که ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد که با این کار چیز جدیدی نمی‌خواهیم و به منابع محیط زیست نیز کوچکترین آسیبی نمی‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: کل تولید و صید انواع محصولات شیلاتی در کشورمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که از طریق پرورش ماهی در قفس می‌توانیم به همین میزان تولید داشته باشیم.

حجتی یادآور شد: ایران در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ماهی قزل‌آلا در دنیا و بزرگترین برداشت کننده تن ماهی‌ها در دنیا است .

وی در این مراسم از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به حوزه آب و خاک کشور برای اجرای طرح آبرسانی به ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی بخش سیستان و طرح انتقال آب تا سطح ۴۶ هزار هکتار برای نخستین بار در کشور خبر دارد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با کمک سربازان بی‌نام و نشان عرصه تولید و همکاران خود در وزارت جهاد کشاورزی قدردانی حمایت رهبر معظم انقلاب از این بخش باشند.

بنابراین گزارش در این مراسم از آیت‌الله عالمی نماینده سابق ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آمده و حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.