نیروهای ارتش ترکیه برنامه خود را در ادلب سوریه دارند
نیروهای ارتش ترکیه برنامه خود را در ادلب سوریه دارند

رئیس جمهوری ترکیه گفت استقرار نیروهای ارتش کشورش در ادلب برای نظارت بر یکی از چهار منطقه کاهش تنش در سوریه است. به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به این که سوریه با ترکیه مرز مشترک دارد و لذا ترکیه با خطرات زیادی روبروست، تاکید کرد که نیروهای […]

روحانی

رئیس جمهوری ترکیه گفت استقرار نیروهای ارتش کشورش در ادلب برای نظارت بر یکی از چهار منطقه کاهش تنش در سوریه است.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به این که سوریه با ترکیه مرز مشترک دارد و لذا ترکیه با خطرات زیادی روبروست، تاکید کرد که نیروهای ارتش این کشور برنامه خود را در ادلب سوریه دارند.

وی در نشست حزب حاکم “عدالت و توسعه” ادامه داد: ترکیه با ادلب سوریه هم مرز است. ما باید اقدامات خودمان را برای تامین امنیت در نظر بگیریم. ما ۹۱۱ کیلومتر با سوریه مرز مشترک داریم. این ما هستیم که در معرض خطریم و لذا احدی حق ندارد در نیات ترکیه شک کرده و ما را به خاطر اتخاذ تدابیر این چنینی برای حفظ امنیت‌مان مواخذه کند.

وی گفت: قبلا گفته بودیم به ادلب می‌آییم و اکنون نیروهای ما در ادلب هستند و امیدوارم این عملیات به سرعت تمام شود.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: آنکارا هرگز کشورهایی را که از ترکیه حمایت می‌کنند و آنهایی را که از استانداردهای دوگانه در قبال کشور دارند از یاد نمی‌برد. ترکیه هر روز با بازی جدیدی از جانب کسانی روبروست که نمی‌توانند ما را در عرصه سیاست، اقتصاد، دیپلماسی و نظامی به زانو دربیاورند. آنهایی که از سازمان‌های تروریستی چون سازمان فتو و پ.ک.ک حمایت می‌کنند، نتوانسته‌اند ترکیه را به حاشیه برانند.

دولت ترکیه اخیرا عملیاتی را علیه گروه های تروریستی در سوریه آغاز کرده است. روز پنجشنبه،کاروانی از ۳۰ خودروی نظامی را با تیم‌های شناسایی در منطقه شمال غرب سوریه مستقر کرد.