نیروهای مسلحِ خود را تضعیف نکنیم
نیروهای مسلحِ خود را تضعیف نکنیم
رئیس‌جمهور گفت:کسانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تأمین امنیت این اشتباه رخ داده است.

روحانی: در فضای تأمین امنیت اشتباه سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داده است / نیروهای مسلحِ خود را تضعیف نکنیم

رئیس‌جمهور گفت:کسانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تأمین امنیت این اشتباه رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز(چهارشنبه، ۲۵ دی) این هیئت، گفت: کسانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تأمین امنیت این اشتباه رخ داده است.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی، از دست رفتن عزیزان‌مان در کرمان و از دست رفتن عزیزان‌مان در جریان هواپیما، مظلومانه بود، می‌دانستیم آمریکا جنایتکار است، اما فکر نمی‌کردیم میهمان یک کشور دیگر را در آن کشور با موشک به شهادت برساند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سردار سلیمانی مرزبان ایران بود، اما هیچوقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به‌وجود بیاورد، اظهار داشت: ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریبح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که سبک‌های زندگی مختلف و سلایق مختلف است، ایران دارای یک رنگ و سلیقه نیست و‌ باید به سلیقه‌های مردم احترام بگذاریم؛ ایران برای‌ همه است و این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد.

وی افزود: جبران اول و قدم اول به این است که صادقانه مسائل به مردم گفته شود، درد و رنج مردم با پذیرش مسئولیت و صداقت حل می‌شود؛ قوه‌قضائیه، نیروهای مسلح و دولت باید مشارکت کنند و اقدام قضائی انجام دهند که برای افکار عمومی ما و دنیا اقناع‌کننده باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این خطای غیرقابل قبول، تأسف‌بار و غم‌بار با کاری جبران می‌شود که همه مطمئن شوند چنین حادثه‌ای قابل تکرار نیست، نیروهای مسلح ما در این حادثه قدم اول را خوب برداشتند و قدم‌های بعدی باید منجر به نظارت بیشتر و هماهنگی بیشتر شود؛ از همه خواهش می‌کنم، جبران این حادثه این نیست که نیروهای مسلحِ خود را تضعیف کنیم.