روسیه هرگز متعهد نشده که نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه خارج می شوند
روسیه هرگز متعهد نشده که نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه خارج می شوند

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که حضور ایران و روسیه برخلاف حضور آمریکایی ها در سوریه قانونی است و مسأله خروج نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه در توافق اخیر مسکو و واشنگتن جای ندارد. به نقل از «اسپوتنیک»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش هرگز متعهد نشده که نیروهای مورد حمایت […]

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که حضور ایران و روسیه برخلاف حضور آمریکایی ها در سوریه قانونی است و مسأله خروج نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه در توافق اخیر مسکو و واشنگتن جای ندارد.

به نقل از «اسپوتنیک»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش هرگز متعهد نشده که نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه خارج می شوند.

بر اساس این خبر لاوروف در یک نشست خبری از پایتخت روسیه تأکید کرد که توافق های اخیر مسکو و واشنگتن مسأله خروج نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه را شامل نمی شود و افزود که با آمریکایی ها ساز و کار اجرای توافق ایجاد منطقه کاهش تنش با همکاری اردن در جنوب غرب سوریه را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر خارجه روسیه گفت که ایران و روسیه به صورت قانونی در سوریه حضور دارند اما ائتلاف آمریکایی ضد داعش حضورش در سوریه غیرقانونی است زیرا بدون موافقت دولت سوریه در این کشور حضور پیدا کرده است.

وی افزود: نیروهای نظامی مورد حمایت آمریکا در سوریه از هر نظر  خطر بزرگی به شمار می روند.

لاوروف با اشاره به اظهارات اخیر پنتاگون در خصوص اینکه آمریکا قرار نیست از سوریه خارج شود گفت که این مسأله با توافق های ژنو در تضاد است.

وزیر خارجه روسیه افزود: اگر بخواهیم به این مسأله بپردازیم که چه کسانی در سوریه خطر ایجاد می کنند باید بگوییم آنها گروه های مورد حمایت آمریکا هستند، گروه های تروریستی خارجی مسلحی که در گروه های معارض مسلح نفوذ پیدا کرده و این گروه ها از سوی آمریکا مورد حمایت قرار می گیرند.

وی در خصوص تحولات اخیر در شهر البوکمال و مخالفت آمریکا با هدف قرار دادن تروریست هایی که از این شهر فرار کرده اند هم گفت این اولین بار نیست که واشنگتن با تروریست ها تسامح می کند و همین مسأله این پرسش را مطرح می کند که هدف واشنگتن از حضور در سوریه چیست!؟

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تلاش ها برای برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه با موفقیت پیگیری می شود.