هئیتی بلند پایه از کابل عازم اسلام آباد شد
هئیتی بلند پایه از کابل عازم اسلام آباد شد

متعاقب حملات خونین کابل، هیئتی بلند پایه از مقامات دولت افغانستان به دستور اشرف غنی و برای گفتگو در مورد روند صلح و مبارزه با تروریسم، امروز (چهارشنبه) راهی اسلام آباد شد. به نقل از جمهور، در پی حملات خونین تروریستی در کابل و شماری از ولایات افغانستان، هیئتی بلندپایه از کابل، امروز عازم اسلام‌ […]

متعاقب حملات خونین کابل، هیئتی بلند پایه از مقامات دولت افغانستان به دستور اشرف غنی و برای گفتگو در مورد روند صلح و مبارزه با تروریسم، امروز (چهارشنبه) راهی اسلام آباد شد.

به نقل از جمهور، در پی حملات خونین تروریستی در کابل و شماری از ولایات افغانستان، هیئتی بلندپایه از کابل، امروز عازم اسلام‌ آباد پایتخت پاکستان شد.

«ویس احمد برمک» وزیر کشور و «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان از جمله افراد شرکت کننده در این هیئت هستند.

قرار است که اعضای این هیئت امروز با مقامات پاکستانی در مورد پروسه صلح و مبارزه با تروریسم گفتگو کنند.

گفته می‌شود که این هیئت به دستور «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان همراه با برخی مدارک در خصوص چگونگی حملات اخیر کابل عازم اسلام آباد شده است.

پیشتر یک منبع وابسته به دولت افغانستان گفته بود که در پی حملات اخیر در کابل، رئیس جمهوری افغانستان گفتگوی تلفنی با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان را رد کرده است.

لازم به ذکر است که این هیئت درحالی عازم پاکستان شد که در ۲ هفته گذشته در حملات تروریستی در کابل، بیش از ۱۵۰ تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

چند روز قبل تنها در حمله انتحاری در چهارراه «صدارت» کابل، ۱۰۳ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

در پی این حملات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که انتقام خون شهروندان خود را از طالبان خواهد گرفت چرا که این گروه به فرمان اربابان خود مسئولیت کشتار غیر نظامیان را برعهده گرفته اند.

از سویی هم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این حملات را محکوم کرد و گفت که طالبان به کشتار غیر نظامیان در افغانستان ادامه می‌دهند و از این رو ما هرگز با این گروه مذاکره نخواهیم کرد.