«هابز و شاو» فاتح گیشه‌ها شد
«هابز و شاو» فاتح گیشه‌ها شد
اولین اسپین‌آف از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» با بازی دواین جانسون و جیسون استتهم موفق شد تا با پشت سر نهادن «شیرشاه» و «روزی روزگاری در هالیوود» در راس باکس آفیس آمریکای شمالی بنشیند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از هالیوود ریپورتر، «هابز و شاو» از مجموعه فیلم‌های سینمایی «سریع و خشمگین» در سه روز اول اکرانش با پشت سر گذاشتن «شیرشاه» و «روزی روزگاری در هالیوود» در رتبه نخست اکران در آمریکا قرار گرفت.

«سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» فیلم جدید کمپانی یونیورسال که اولین اسپین اف از مجموعه پرفروش «سریع و خشمگین» به کارگردانی دیوید لیچ است که از حضور دواین جانسون، جیسون استتهم، ادریس آلبا، ونسا کربی و هلن میرن بهره گرفته است.

این فیلم که فروشی ۶۰.۸ میلیون دلاری را در سه روز نخست اکران خود در آمریکا تجربه کرد در صدر باکس آفیس هفتگی آمریکای شمالی نشست و در بازار خارجی هم ۱۲۰ میلیون دلار فروخت.

این فیلم  که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، در ۱۴ هزار و ۲۹۶ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفته است.

«هابز و شاو» دو سال بعد از فیلم «سرنوشت خشمگین» را دنبال می‌کند. شخصیت اصلی فیلم لوک هابز ماموری باتجربه با دوست و رقیب قدیمی‌اش دکارد شاو باید در برابر خلافکاری به نام کریسنتون بایستد.

این فیلم با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در سه روز جایگاه پنجم را در میان فروش افتتاحیه فیلم‌های «سریع و خشمگین» به دست آورد و با فروش در ۶۳ بازار بین‌المللی در جایگاه نخست جهانی قرار گرفت و در ۵۲ بازار فیلم اول گیشه‌ها شد.

بیشترین فروش جهانی این فیلم در روسیه بود که فروش ۸.۱ میلیون دلاری را کسب کرد. بریتانیا با فروش ۷.۸ میلیون دلاری و اندونزی با فروش ۷.۶ میلیون دلاری دیگر مناطقی بودند که بیشترین استقبال را از این فیلم به عمل آوردند. هند با فروش ۷.۴ میلیون دلاری، مکزیک با فروش ۶.۹ میلیون دلاری، ژاپن با فروش ۶.۵ میلیون دلاری و تایوان با فروش ۶.۲ میلیون دلاری دیگر کشورهایی بودند که بیشترین استقبال را از این فیلم به عمل آوردند. نمایش این فیلم هنوز در چین شروع نشده و چینی ها از ۲۳ اگوست به تماشای فیلم می‌نشینند.

مجموع هشت فیلم قبلی «سریع و خشمگین» در گیشه جهانی ۵ میلیارد دلار فروش کرده است.

«شیر شاه» این هفته به مکان دوم آمریکا رانده شد و با فروش ۳۸.۲ میلیون دلار دیگر فروشش در  سومین آخر هفته اکران را به بالای ۴۳۰ میلیون دلار رساند. این فیلم در ۷۹۶۵ سالن سینما در حال اکران است.

«روزی روزگاری در هالیوود» ساخته تارانتینو با بازی دی کاپریو و برد پیت، در دومین هفته اکرانش جایگاه سوم را کسب کرد و با فروش ۲۰ میلیون دلار دیگر فروشش در آمریکا را به ۷۸.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم در ۵۴۷۳ سالن سینما در حال نمایش است.

در جایگاه چهارم نیز «مرد عنکبوتی: دور از خانه» قرا گرفت که دنباله‌ای بر فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» محصول ۲۰۱۷ است. این فیلم به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک کنا و اریک سامرز با بازی تام هالند، ساموئل ال. جکسون و جیک جیلنهال  در هفته پنجم نمایش خود ۷.۸ میلیون دلار فروش کرد تا مجموع فروشش را به رقم ۳۶۰.۲ میلیون دلار در آمریکا برساند.

فیلم پنجم باکس آفیس هم «داستان اسباب بازی ۴» بود که با اختلافی اندکی از «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و با فروش ۷.۲ میلیون دلاری این جایگاه را کسب کرد و مجموع فروشش را به ۴۱۰.۱ میلیون دلار در آمریکا رساند.

  • منبع خبر : مهر