هانی‌زاده: عراق راه را به روی رژیم صهیونیستی بست
هانی‌زاده: عراق راه را به روی رژیم صهیونیستی بست
ک کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به قانون ممنوعیت روابط با رژیم صهیونیستی و جرم انگاری عادی‌سازی روابط عراق با این رژیم گفت: عراق با این مصوبه خودش را عضو مهمی از محور مهم منطقه معرفی و راه را برای رژیم صهیونیستی به این کشور می‌بندد.

به گزارش صبح اقتصاد یک کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به قانون ممنوعیت روابط با رژیم صهیونیستی و جرم انگاری عادی‌سازی روابط عراق با این رژیم گفت: عراق با این مصوبه خودش را عضو مهمی از محور مهم منطقه معرفی و راه را برای رژیم صهیونیستی به این کشور می‌بندد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در سال‌های اخیر عراق تحت فشار آمریکا و برخی رژیم‌های منطقه‌ای برای سازش با اسراییل قرار گرفته بود، اما پس از سفر الحلبوسی رییس پارلمان عراق به ایران، پارلمان عراق برای اینکه مانع هرگونه رابطه این کشور با رژیم صهیونیستی شود این مصوبه را مطرح و خوشبختانه به تصویب رسید.

وی گفت: این مصوبه مانع از آن می‌شود تا دولت‌های آینده عراق با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند. این مصوبه هم‌چنین برای همیشه در حوزه سیاسی عراق مانع می شود که برخی مرتجعان عرب تلاش کنند تا این کشور را به سمت رژیم اسراییل سوق دهند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل اظهار کرد: عراق با این مصوبه خودش را عضو مهمی از محور مهم منطقه معرفی کرد و راه را به روی رژیم صهیونیستی بست.

هانی‌زاده در پاسخ به این که در گذشته اقلیم کردستان برای تعامل با اسراییل و تعاملات نفتی تمایلاتی داشته است فکر می کنید این مصوبه مانع از این مساله به طور کلی شود؟ گفت: این مصوبه شامل همه عراق از جمله اقلیم است. مقامات اقلیم در گذشته مراوداتی با این رژیم داشتند اما از حالا به بعد دیگر چنین مراوداتی جرم تلقی می شود و قابل پیگیری توسط دولت عراق است. با توجه به اینکه نماینگان اقلیم در پارلمان حضور دارند و به این مصوبه نیز رای مثبت دادند، نشان دهنده آن است که آنها نیز از این روند تبعیت خواهند کرد.

این کارشناس مسایل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در هر حال مصوبه اخیر برای همه جریان‌های عراقی لازم‌الاجرا است.

وی تاکید کرد: تصویب قانون ممنوعیت تعامل با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق، یک موفقیت بزرگ برای محور مقاومت و جریان های شیعه عراقی است، به ویژه که جریان های شیعی نزدیک به ایران از نفوذ اسراییل در عراق نگران بودند.