هت تریک ضیغمی نژاد در طلا با رکوردشکنی/ ایزدیار به مدال برنز پاراشنای ۱۰۰ متر آزاد رسید
هت تریک ضیغمی نژاد در طلا با رکوردشکنی/ ایزدیار به مدال برنز پاراشنای ۱۰۰ متر آزاد رسید
در پایان روز سوم رقابت‌های پاراشنا دو نماینده ایران به آب زدند که سینا ضیغمی نژاد به مدال طلا رسید و شاهین ایزدیار برنزی شد.

در پایان روز سوم رقابت‌های پاراشنا دو نماینده ایران به آب زدند که سینا ضیغمی نژاد به مدال طلا رسید و شاهین ایزدیار برنزی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو، روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S10 دو شناگر کشورمان به آب زدند.

در این رقابت سینا ضیغمی نژاد با زمان ۵۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در رده اول ایستاد و مدال طلا را کسب کرد.

شاهین ایزدیار هم با زمان ۵۷ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را بدست آورد.

ضیغمی نژاد موفق شد با بالاترین ثبت زمان، رکورد بازی های آسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند.

وی پیش از این دو مدال طلای دیگر آورده بود و موفق به کسب سومین طلا شد.

 

محمدیان: مدالم را به مادر شهید غلامی تقدیم می‌کنم

ملی پوش پارادوومیدانی ایران گفت: مدال خود را به مادر شهید غلامی تقدیم می کنم چون مدیون خون شهدا هستیم.

سجاد محمدیان پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب وزنه بازی های پاراآسیایی گفت: شرمنده مردم شدم چون رکورددار  و قهرمان آسیا بودم اما در زانوی پای راستم آسیب دیدگی داشتم و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت نکردم و صاحب مدال نقره شدم.

وی با بیان این مطلب که از رکوردش راضی نیست، ادامه داد: از رکورد راضی نیستم و شرمنده مردم و مربی ام شدم چون اگر آسیب دیدگی نداشتم می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم.

ملی‌پوش پارادوومیدانی کشورمان ادامه داد: من با رکورد ۱۵ متر و ۲۷ سانتیمتر رکورددار آسیا هستم اما متاسفانه امروز نشد و ازبکستان بر سکوی نخست قرار گرفت.

وی افزود: مردم ما طلا هستند و لیاقت طلا را دارند ولی من متاسفانه نتوانستم طلایی شوم و واقعا شرمنده مردم هستم. قبلا با این رقیبم مسابقه داده‌ام. در دو دوره قبلی رکورددار آسیا و نفر اول بودم اما در این دوره متاسفانه نتوانستم به رکورد ایده‌آلم برسم.

محمدیان درخصوص برنامه آینده خود اظهار کرد: بعد از این مسابقات سخت تمرین می کنیم و آسیب دیدگی ام را مداوا می کنم تا عملکرد خوبی در مسابقات پارا جهانی و پارالمپیک داشته باشم.

وی مدالش را به مادر شهید غلامی تقدیم کرد و ادامه داد: مدال را قول دادم به مادر شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی تقدیم کنم چون مدیون خون شهدا هستیم.

 

پیروزی تیم گلبال مردان ایران مقابل قطر و صعود به نیمه نهایی

تیم ملی گلبال مردان ایران عصر امروز در سومین و آخرین دیدار خود در دور گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در برابر قطر قاطعانه به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران که از دو بازی قبلی خود برابر ژاپن و عراق صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی مقابل قطر با نتیجه  ۱۱-۱ و نمایشی درخشان در فاصله چهار دقیقه به پایان پیروز شد تا به عنوان تیم دوم این گروه راهی نیمه نهایی شود.

در گلبال مردان ۸ کشور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حضور داشتند که در دو گروه چهار تیمی رقابت کرده و حالا با پایان دور گروهی، چهار تیم برتر فردا در نیمه نهایی به مصاف هم می روند.

ایران برای رسیدن به فینال باید از سد چین میزبان بگذرد. ژاپن نیز به مصاف کره‌ جنوبی خواهد رفت.

 

رکابزنان پارادوچرخه سواری از صعود به فینال باز ماندند

در سومین روز از بازی های پاراآسیایی هانگژو، دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان از صعود به فینال  مسابقات باز ماندند. مهدی محمدی و بهروز فرزاد دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان در این دوره از بازی ها در ماده ۴۰۰۰ متر تعقیبی انفرادی کلاس c۴  رقابت کردند که به مقام هفتم و هشتم رسیدند.

در این ماده دوچرخه سواران کشورهای چین، اندونزی و ازبکستان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

روز گذشته، محمد دلیر پارادوچرخه سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B (نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد.