هجوم ریزگردها به آسمان ایلام ؛ شاخص‌های کیفیت هوا را به شدت کاهش یافت
هجوم ریزگردها به آسمان ایلام ؛ شاخص‌های کیفیت هوا را به شدت کاهش یافت
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام وضعیت کیفی هوای استان ایلام را با هجوم ریزگردها برای عموم مردم ناسالم اعلام کرد.

هجوم ریزگردها به آسمان ایلام ؛ شاخص‌های کیفیت هوا را به شدت کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام وضعیت کیفی هوای استان ایلام را با هجوم ریزگردها برای عموم مردم ناسالم اعلام کرد.

احسان احمدی نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: شدت گرد و خاک در برخی شهرستان‌ها آسمان را قرمز و نارنجی کرده است که این تغییر رنگ مربوط به غضلت گرد و غبار آسمان ایلام است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه وضعیت هوای شهرستان‌های ایلام در مرز هشدار قرار دارد، تصریح کرد: هوای شهرستان‌های استان در حال اضطرار قرار دارد.

وی با اشاره به پایداری آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در ۲۴ ساعت آینده در استان ایلام تأکید داشت: شهروندان تا حد امکان از منازل و اماکن سرپوشیده خارج نشوند و لازم است کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

فعالیت ادرات استان به روال جاری است

شرایط جولان گرد و غبار در آسمان ایلام تعطیلی ادرات استان را متصور کرد، اما سعید کریمیان لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: ساعات کاری ادارات استان ایلام بدون تأخیر آغاز می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: تاکنون کارگروه زیستی هیچ‌ گونه درخواستی برای تأخیر و یا تعطیلی ادارات استان با توجه به میزان شاخص‌ها اعلام نکرده است.

کریمیان افزود: روند کاری ادارات استان همچون همیشه و بدون تأخیر است.