هدف از عملیات «موازنه بازدارندگی چهار» تحقق ثبات برای ملت یمن بود
هدف از عملیات «موازنه بازدارندگی چهار» تحقق ثبات برای ملت یمن بود
سخنگوی جنبش أنصارالله یمن در سخنانی تأکید کرد: هدف از عملیات «موازنه بازدارندگی چهار» تحقق ثبات برای ملت یمن بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد،  به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش أنصارالله یمن سخنانی را در خصوص عملیات اخیر یمنی‌ها علیه عمق مواضع عربستان سعودی مطرح کرد.” هدف از عملیات «موازنه بازدارندگی چهار» تحقق ثبات برای ملت یمن بود”

بر اساس این گزارش، عبدالسلام با اشاره به عملیات مذکور گفت: هدف از عملیات «موازنه بازدارندگی چهارم» تحقق ثبات برای ملت یمن بود.

عبدالسلام اظهار داشت: دشمن سعودی خود را باخته است، چرا که می بیند یمنی‌ها علیرغم محاصره خفه کننده همچنان مقاومت می‌کنند.

سخنگوی انصارالله تأکید کرد: این وظیفه نهادها و مؤسسات بین المللی است که جلوی جنایت‌های سعودی در یمن را بگیرند.

گفتنی است، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته از موفقیت آمیز بودن عملیات «موازنه بازدارندگی چهارم» در عمق خاک سعودی خبر داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره اعلام کرد: در پاسخ به محاصره ظالمانه و تجاوز کینه توزانه علیه مردم بزرگ و کشور عزیز یمن، به توفیق الهی نیرو‌های مسلح یمن عملیات هجومی گسترده‎ای انجام دادند که در آن ریاض پایتخت عربستان نیز هدف قرار گرفت.

سرتیپ «یحیی السریع» – در بیانیه ای که امروز سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ منتشر کرد – افزود: در این عملیات از تعداد قابل توجهی موشک‌های بالستیک و بالدار و چندین فروند پهپاد استفاده شده است.

وی نام موشک های استفاده شده را اینگون اعلا مکرد: به خواست خدا این موشک‌ها که از نوع قدس و ذوالفقار بودند و پهپاد‌ها که از نوع صماد ۳ بودند چند قرارگاه و مرکز نظامی در ریاض را در هم کوبیدند.

السریع نقاط مورد هدف در ریاض و شهرهای دیگر را اینگونه برشمرد: وزارت دفاع سعودی، مقر اطلاعات نظامی، پایگاه هوایی سلمان و نیز چند پایگاه نظامی در شهرهای “جیزان” و “نجران” در این حملات مورد هدف قرار گرفتند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن به دشمن درباره تبعات تجاوز و جنایت هشدار می‎دهند و براساس وظایف دینی، اخلاقی، انسانی و ملی، دفاع از کشور عزیز و مردم صبور، مقاوم و مجاهد را حق قانونی و ثابت خود می‌دانند.

السریع خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح با توکل بر خداوند و با استعانت از درگاه باریتعالی تا زمان پایان محاصره کشور، توقف تجاوز و تامین آزادی و استقلال، عملیات نظامی بیشتر و شدیدتری را در دستور کار خود قرار داده اند.

  • منبع خبر : ایسنا