هدف استقلال و ذوب آهن در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا؛ تکرار برد
هدف استقلال و ذوب آهن در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا؛ تکرار برد
هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب ادامه می‌یابد و پس از پرسپولیس که دیشب با الاهلی عربستان بازی کرد، حالا دیگر نمایندگان فوتبال کشورمان نیز به مصاف حریفان خود می‌روند.

در اولین بازی و از گروه C، الهلال عربستان از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی میزبان استقلال است؛ دیداری که قضاوت آن را ریوجی ساتو، داور سرشناس ژاپنی برعهده دارد و کمک‌های او هم دو هموطنش هیروشی یامائوجی و جان می‌ هارا هستند. آبی‌پوشان پایتخت در حالی دیدار برگشت خود را مقابل الهلال برگزار می‌کنند که در بازی رفت، دست به کاری بزرگ زدند و تیم پرستاره سعودی را ۲-۱ و با گل‌های علی کریمی و پژمان منتظری شکست دادند تا به لیگ قهرمانان آسیا بازگردند و امیدهایشان برای صعود زنده شود. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که استقلال بعد از باخت دربی در شرایط روحی خوبی قرار نداشت و در بازی با سایپا هم به تساوی بدون گل رسیده بود ولی پیروزی مهم مقابل الهلال، آب رفته را به جوی بازگرداند و این تیم توانست در ادامه لیگ هم نتایج خوبی بگیرد و با پیروزی‌های ۱-۰ مقابل سپاهان و ماشین‌سازی و نتیجه نگرفتن سایر رقبا، خود را به رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر برساند.

در سمت مقابل، الهلال که در بازی با استقلال حرفی برای گفتن نداشت، در هفته بیست و هفتم لیگ برتر عربستان برابر الاهلی ۱-۰ به پیروزی رسید تا با ۶۳ امتیاز و یک بازی کمتر، نسبت به النصر ۶۴ امتیازی در رده دوم این مسابقات قرار داشته باشد. الهلال سپس در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های عرب دوباره مقابل الاهلی قرار گرفت و بازی را ۱-۰ باخت ولی چون در بازی رفت به پیروزی ۱-۰ رسیده بود، بازی به ضربات پنالتی کشید و موفق شد ۳-۲ به برتری برسد. الهلال در فینال این مسابقات مقابل ستاره ساحلی تونس قرار گرفت ولی ۲-۱ بازنده شد تا به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های عرب برسد و حالا باید دوباره مقابل استقلال قرار بگیرد و امیدوار است تا باخت قبلی خود را جبران کند که این کار را برای استقلال، قطعاً سخت‌تر می‌کند. استقلال در این مسابقه فرشید اسماعیلی را به دلیل محرومیت و همچنین جراحی تازه‌ای که انجام داده در اختیار ندارد. الهیار صیادمنش هم به خاطر مصدومیت غایب خواهد بود. فرشید باقری هم بعد از اصرارهای وینفرد شفر بالاخره از سوی باشگاه بخشیده شد و به امارات رسید ضمن این که وریا غفوری و طارق همام دو بازیکن مصدوم آبی پوشان، در تمرینات ۲ روز گذشته حضور داشتند و در صورت نیاز شفر می تواند از آنها استفاده کند. در فهرست الهلال هم عبدالله عطیف با وجود اینکه کار با توپ را آغاز کرده بود در آخرین جلسه تمرینی نتوانست تست‌های پزشکی را بخوبی جواب بدهد و بازی با استقلال را از دست داد ولی سباستین جووینکو ستاره ایتالیایی این تیم، با بهبودی کامل مصدومیت به صورت کامل در تمرینات الهلال قبل از سفر به ابوظبی شرکت کرد تا مشکلی برای حضور در بازی با استقلال نداشته باشد.
در حال حاضر، الهلال با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه  C قرار دارد و  الدحیل قطر و استقلال با ۴ امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند و  العین امارات نیز با ۲ امتیاز، چهارم است و استقلال در صورت تکرار برد مقابل الهلال ۷ امتیازی می‌شود و احتمال دارد به صدر جدول برسد. شاگردان زوران مامیچ کروات اگرچه برای جبران شکست بازی رفت می‌آیند اما هواداران فوتبال ایران و استقلال، امیدوارند که آبی‌پوشان با هدایت شفر که ۳ بار با استقلال موفق به پیروزی بر الهلال شده، دوباره برابر این تیم به ۳ امتیاز برسند و در این میان، امیدوار به حضور هواداران ایرانی حامی استقلال در امارات هم هستند. در این راستا کانون هواداران الهلال قیمت بلیت این بازی را اعلام کرده سکوهای عادی به قیمت ۲۰ درهم امارات (۷۵ هزار تومان)، سکوهای درجه یک ۵۰ درهم (۱۸۵ هزار تومان) و سکوهای VIP هم به قیمت ۱۰۰ درهم (۳۷۰ هزار تومان) به فروش می‌رسد. در دیگر دیدار این گروه، العین و الدحیل از ساعت ۲۰:۳۰ با هم دیدار می‌کنند.
ذوبی‌ها در پی قطعی کردن صعود
در بازی‌های گروه A، ذوب آهن از ساعت ۲۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، بازی برگشت خود را مقابل الوصل امارات برگزار می‌کنند؛ مسابقه‌ای که کو هیونگ جین داور کره‌ای قضاوت آن را بر عهده دارد و یو کوانگ یئون و پارک سانگ جون نیز کمک‌های هموطن او هستند. سبزپوشان اصفهانی در بازی رفت خود که سومین بازی‌شان در لیگ قهرمانان نیز به شمار می‌رفت، موفق شدند الوصل را در ورزشگاه زعبیل دوبی ۳-۱ و با گل‌های حمید بوحمدان، امیر ارسلان مطهری و آساگونا شکست دهند تا با ۷ امتیاز، صدرنشین گروه A  شوند. شاگردان علیرضا منصوریان، پس از آن برابر پیکان ۱-۰ برنده شدند و پرسپولیس را هم با تساوی بدون گل متوقف کردند تا به سیر صعودی خود ادامه دهند و در رده هشتم جدول لیگ برتر قرار بگیرند.
در حال حاضر، الزوراء عراق با ۴ امتیاز در رده دوم این گروه قرار دارد و النصر عربستان و الوصل با ۳ امتیاز، در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. در این شرایط، ذوبی‌ها در صورت پیروزی در این مسابقه ۱۰ امتیازی می‌شوند و صعودشان به مرحله یک هشتم را قطعی می‌کنند. الوصل هم در حالی در این بازی به میدان می‌رود که وضعیت خوبی ندارد. شاگردان لارنسیو رگکامف رومانیایی، پس از باخت به ذوب آهن، ۴-۲ مغلوب الاهلی دوبی شدند و بعد از آن هم برابر الفجیره به تساوی ۳-۳ رسیدند تا با ۲۴ امتیاز در رده دهم لیگ ۱۴ تیمی امارات قرار بگیرند و حالا هم بعید است در اصفهان بتوانند مقابل ذوب آهن حرفی برای گفتن داشته باشند. البته ذوب آهن نباید حریف خود را دست کم بگیرد. زیرا این بازی برای تیم اماراتی، حکم مرگ و زندگی دارد و در صورت باخت این تیم از لیگ قهرمانان حذف خواهد شد و بنابراین الوصل با تمام توان به میدان خواهد آمد و حالا باید دید که این مسابقه چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. هر چند که با موفقیت‌های ذوب آهن در بازی‌های اخیر، امید زیادی به موفقیت این تیم وجود دارد. در دیگر بازی گروه C، الزوراء و النصر از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم می‌روند. نکته جالب درباره ذوبی‌ها اینکه، آنها در صورت صعود در دیدار برابر الوصل، می‌توانند پنجمین حضور خود در مرحله حذفی بازی‌ها را جشن بگیرند. آنها پیش از این ۴ بار موفق به صعود شده بودند و حالا می‌توانند به میانگین ۷۱ درصد صعود در دوره‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند دست پیدا کنند.

  • منبع خبر : ایران آنلاین