هدف «بن سلمان» از تغییر سفیر عربستان در آمریکا چه بود؟
هدف «بن سلمان» از تغییر سفیر عربستان در آمریکا چه بود؟
یک سایت عربی با انتشار گزارشی به دلایل اقدام ولیعهد عربستان در تغییر سفیر این کشور در آمریکا پرداخت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد سایت العربی الجدید با انتشار گزارشی در خصوص تصمیم اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان مبنی بر تعیین «ریما» دختر بندر بن سلطان به عنوان سفیر جدید عربستان در آمریکا نوشت: این تصمیم در راستای بهبود وجهه بین المللی عربستان و کاهش فشارهای بین المللی در خصوص جنگ یمن و ترور جمال خاشقجی صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: بن سلمان در زمان نبود سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در این کشور این تصمیم را اتخاذ کرد. به نظر می رسد که ادامه فشارهای بین المللی علیه عربستان در خصوص جنگ یمن و ترور جمال خاشقجی باعث شده بن سلمان برای بهبود وجهه عربستان دست به این تغییر و تحولات بزند.

در این گزارش تاکید شده است: ریما دختر بندر بن سلطان است. بندر بن سلطان یک شخصیت اطلاعاتی و سفیر سابق عربستان در آمریکا به شمار می آید که روابط بسیار خوبی با این کشور دارد. ریما هیچ تجربه ای در عرصه های سیاست داخلی یا خارجی ندارد و بیشتر از آنکه یک چهره سیاسی باشد یک چهره مدافع حقوق زنان معرفی شده است.

در این گزارش تصریح شده است: انتخاب ریما به عنوان سفیر عربستان در آمریکا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که نظام حاکم عربستان به زنان برای حضور در این عرصه ها به ویژه به عنوان سفیر در کشوری مثل آمریکا مجال نمی دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: دست داشتن خالد بن سلمان سفیر سابق عربستان در آمریکا در پرونده ترور خاشقجی نیز یکی از عوامل این تغییر و تحول به شمار می آید چرا که بن سلمان تلاش دارد تا با دور کردن برادرش از این پرونده از او حمایت کند و همچنین شرایط را برای ولایتعهدی وی مهیا کند. بن سلمان برادرش را به عنوان معاون خود در سمت وزارت دفاع منصوب کرده است.

  • منبع خبر : مهر