هدف دشمن از تجاوزات مکرر به فرودگاه صنعا تعطیلی آن و فریب افکار عمومی است
هدف دشمن از تجاوزات مکرر به فرودگاه صنعا تعطیلی آن و فریب افکار عمومی است
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی صنعا اعلام کرد که تجاوز مستمر ائتلاف جنگی عربستان ضد این فرودگاه با هدف تعطیل کردن آن و فریب افکارعمومی برای توجیه این تجاوزات است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد «خالد الشیف» مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا در واکنش به تجاوزات مستمر ائتلاف جنگی عربستان ضد این فرودگاه اعلام کرد که هدف قرار دادن مکرر فرودگاه بین المللی صنعا با هدف تعطیل کردن آن و ایجاد این توهم است که فرودگاه صنعا آماده نیست تا به این ترتیب به درخواست ها برای بازگشایی آن توجه نشود.”هدف دشمن از تجاوزات مکرر به فرودگاه صنعا تعطیلی آن و فریب افکار عمومی است”

خالد الشیف افزود، ادعاهای دشمن در خصوص فرودگاه صنعا موضوع جدیدی نیست و این ادعاها در راستای تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و توجیه تجاوزات مکرر به این فرودگاه مطرح می‌شود.

وی در ادامه خواستار یک موضع گیری صریح بین‌المللی در خصوص بسته شدن فرودگاه صنعا به روی پروازهای بشردوستانه شد.

مدیر فرودگاه صنعا همچنین تاکید کرد که این فرودگاه آماده استقبال از هواپیماهای مسافربری و باری بوده و تاکنون شکایتی هنگام استقبال از هواپیماهای سازمان ملل در این فرودگاه دریافت نشده است.”هدف دشمن از تجاوزات مکرر به فرودگاه صنعا تعطیلی آن و فریب افکار عمومی است”

وی اشاره کرد که خسارت‌های مادی ناشی از تعطیلی و حمله به فرودگاه صنعا بسیار زیاد است و ممنوعیت پرواز از این فرودگاه وضعیت انسانی در یمن را تشدید می‌کند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز جمعه فرودگاه صنعاء را هدف حملات هوایی خود قرار دادند. این حمله هوایی پس از سلسله حملاتی صورت گرفته که جنگنده‌های سعودی طی روزهای اخیر علیه فرودگاه صنعاء انجام داده‌اند.”هدف دشمن از تجاوزات مکرر به فرودگاه صنعا تعطیلی آن و فریب افکار عمومی است”

ادعاهای دشمن درباره فرودگاه صنعا جدید نیست و تلاشی به منظور گمراه کردن افکار عمومی و توجیهی برای حملات متوالی آن به این فرودگاه است. حملات مکرر به فرودگاه صنعا با هدف تعطیلی آن انجام می شود و اینکه به همه وانمود کند که فرودگاه آماده نیست تا به درخواست ها برای گشودن آن توجه نکند.”هدف دشمن از تجاوزات مکرر به فرودگاه صنعا تعطیلی آن و فریب افکار عمومی است”

الشایف از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی خواست که موضع روشنی درباره بستن این فرودگاه در برابر پروازها اتخاذ کند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرده بود: فرودگاه صنعا یک مرکز غیرنظامی است اما به خاطر محاصره ائتلاف متجاوز سعودی به تعطیلی کشیده شده است. حملات و بمباران فرودگاه صنعا تنها نشانه شکست و دستپاچی و آشفتگی ائتلاف متجاوز سعودی است.

 

  • منبع خبر : تسنیم