هراس مقامات آمریکایی از توانمندی فزاینده ایران در عرصه پهپادی
هراس مقامات آمریکایی از توانمندی فزاینده ایران در عرصه پهپادی
بنا به اذعان یک رسانه آمریکایی، پیشرفت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه پهپادی به دغدغه بزرگی برای مقامات این کشور بدل شده است.

هراس مقامات آمریکایی از توانمندی فزاینده ایران در عرصه پهپادی

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد مقامات فعلی و سابق آمریکا نسبت به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه پهپاد‌های نظامی نگران هستند.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از گروهی از مقامات و کارشناسان سابق و فعلی آمریکا می‌نویسد: پهپاد‌های ایرانی اکنون قادر به حملات دقیق‌تری هستند.

مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده است، معتقدند توسعه هواپیما‌های بدون سرنشین ایرانی به یک خطر واقعی برای نیرو‌های این کشور در منطقه تبدیل شده است. این رسانه آمریکایی توانمندی ایران در عرصه پهپادی را خاطرنشان کرده و می‌نویسد سیستم‌های نظارتی قادر به رهگیری این پهپاد‌ها نیستند.

سی ان ان در توجیه اقدام غیرقانونی اخیر آمریکا در خاک عراق در هدف قرار دادن مواضع مقاومت مدعی می‌شود که این تسلیحات از سوی گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه بکار گرفته می‌شود و رادارگریز بودن آنها، واشنگتن را بر آن داشت تا تصمیمی را برای هدف قرار دادن این گروه‌ها اتخاذ کند.

این رسانه آمریکایی همچنین مدعی می‌شود: توانایی‌های این هواپیما‌ها به طور مداوم در حال پیشرفت است و طی دو ماه گذشته، گروه‌های بسیج مردمی عراق با استفاده از این هواپیما‌ها پایگاه‌های حساس آمریکا در عراق را هدف قرار داده اند.

سی ان ان در شرح توانمندی پهپادی ایران می‌نویسد: آنچه که نظارت بر این هواپیما‌ها را برای سیستم‌های نظارتی دشوار می‌سازد این است که آن‌ها هم اکنون از طریق سیستم موقعیت یابی جهانی “GPS” هدایت می‌شوند و نه توسط انسان.”هراس مقامات آمریکایی از توانمندی فزاینده ایران در عرصه پهپادی”

این شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی سابق این کشور می‌نویسد سازمان سیا اکنون توجه زیادی به این موضوع دارد، زیرا این موارد آزاردهنده است. این هواپیما‌ها توانایی حمل ۳۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارند.

 

پیش از این کنت مک‌کنزی، فرمانده نیرو‌های مرکزی تروریست آمریکا موسوم به سنتکام در گزارشی به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود: برای اولین بار پس از جنگ کره، ما از دست دادن برتری هوایی نظامی به دلیل هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را احساس می‌کنیم.

او همچنین از پیشرفت توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و اذعان کرده بود: «دقت موشک‌های ایرانی پیشرفت کرده و این مسئله نگران‌کننده است.»

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان