هر ایرانی سالانه ۲۶۷ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند
هر ایرانی سالانه ۲۶۷ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند

هر ایرانی در سال ۹۵ مبلغ ٢۶٧ هزار تومان به طور سرانه، حق بیمه برای انواع بیمه‌ها پرداخت کرده است. براساس آخرین انتشار سالنامه آماری کشور، در سال ١٣٩۵، مبلغ ٢۶٧ هزار تومان به طور سرانه، هر ایرانی حق بیمه برای انواع بیمه‌ها پرداخت کرده است، این مبلغ در سال ١٣٨۵، برای هر ایرانی، مبلغ […]

هر ایرانی در سال ۹۵ مبلغ ٢۶٧ هزار تومان به طور سرانه، حق بیمه برای انواع بیمه‌ها پرداخت کرده است.

براساس آخرین انتشار سالنامه آماری کشور، در سال ١٣٩۵، مبلغ ٢۶٧ هزار تومان به طور سرانه، هر ایرانی حق بیمه برای انواع بیمه‌ها پرداخت کرده است، این مبلغ در سال ١٣٨۵، برای هر ایرانی، مبلغ ٣٣ هزار و پانصد تومان بوده است. همچنین سرانه خسارت دریافتی بیمه‌ای هر ایرانی در سال ١٣٩۵، مبلغ ٢٢٣ هزار تومان بوده که این مبلغ در سال ١٣٨٠، مبلغ ٢۴٩٩۴ تومان است.

بیشترین مبلغ نوع خسارت بیمه‌ای پرداخت شده به طور سرانه به هر فرد ایرانی در سال ١٣٩۵ به بیمه شخص ثالث با مبلغ ۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان و خسارت بیمه درمان با ٧٠ هزار تومان و بیمه بدنه اتومبیل به مبلغ ١٢ هزار تومان بوده است.

بیشترین درصد خسارات بیمه‌ای به کل خسارت های بیمه ایی در سال ١٣٩۵، با ۴٣ درصد بیمه شخص ثالث، ٣١درصد بیمه درمان و ۵ درصد بیمه بدنه اتومبیل بوده است و خسارات بیمه درمان در کل خسارات بیمه‌ای در سال ١٣٨٠، ١٧ درصد و بیمه شخص ثالث ۵٣ درصد و بیمه بدنه اتومبیل ٧ درصد بوده است، لذا خسارت بیمه شخص ثالث در سال ١٣٩۵، نسبت به سال ١٣٨٠، در کل خسارات بیمه‌ای ١٠ واحد درصد و خسارت بیمه بدنه اتومبیل یک واحد درصد کاهش و بیمه درمان ١۵ واحد درصد افزایش یافته است.

در سال ١٣٩۵، به طور سرانه هر ایرانی ١٠٠ هزار تومان برای بیمه شخص ثالث، ٧۴ هزار تومان بیمه درمان، ١٧ هزار و  چهارصد تومان بیمه بدنه اتومبیل،  ١٢ هزار و ۹۰۰ تومان حوادث راننده،   ١١ هزار تومان بیمه عمر و ١۴ هزار و ۷۰۰ تومان برای بیمه آتش سوزی پرداخته است.

٣٨ درصد از حق بیمه‌های دریافتی بازار بیمه به بیمه شخص ثالث، ٢٨ درصد به بیمه درمان، ٧ درصد به بیمه بدنه اتومبیل و ۵ درصد برای بیمه حوادث راننده بوده، به عبارتی ٧٧ درصد از عایدی بازار بیمه کشور، متعلق به بیمه خودرو و درمان است که بیشترین حق بیمه‌ها در سال ١٣٩۵ بوده است.