هشتاد و نهمین روز «طوفان الاقصی» / واکنش‌ها به ترور «صالح العاروری» در بیروت/ ارتش یمن یک کشتی تجاری به سمت اسرائیل را هدف قرار داد
هشتاد و نهمین روز «طوفان الاقصی» / واکنش‌ها به ترور «صالح العاروری» در بیروت/ ارتش یمن یک کشتی تجاری به سمت اسرائیل را هدف قرار داد
واکنش‌ها به ترور «صالح العاروری» مقام ارشد حماس در بیروت؛ تبادل آتش بین حزب الله و رژیم اسرائیل؛تعلیق مذاکرات توسط حماس و جهاد اشلامی با رژیم صهیونیستی از جمله اخبار هشتاد و نهمین روز «طوفان الاقصی» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شب گذشته در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسید.

او یکی از اعضای تیم مذاکره کننده حماس در جریان قرارداد مبادله اسرا در سال ۲۰۱۱ موسوم به  قرارداد «وفاداری به آزادگان» بود که به موجب آن در نتیجه پافشاری و استقامت حماس ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی در مقابل «گلعاد شالیت» نظامی اسیر اسرائیلی آزاد شدند.

شهید صالح العاروری اکتبر ۲۰۱۷ به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماش در واکنش به این ترور گفت: عملیات ترور شهید صالح العاروری وحشی‌گری رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در هر مکانی را ثابت کرد.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی هم در واکنش به ترور العاروری گفت: صالح العاروری یکی از رهبران برجسته و وفادار مردم فلسطین است که ما او را از دست دادیم، او رهبری بود که اعتماد و اطمینان را در بین اطرافیان خود و کسانی که با آنها سر و کار داشت گسترش داد و تعمیق بخشید.

کاربران محترم می توانند مهمترین تحولات روز هشتادو نهمین  عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنند:

۱۸:۰۵- حمله حزب الله با موشک برکان به نیروهای صهیونیست

حزب الله لبنان گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه المالکیه در شمال فلسطین اشغالی با موشک برکان هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرد.

۱۶:۳۲ – حزب الله لبنان از شهادت ۲ نفر از رزمندگان این جنبش خبر داد

حزب الله لبنان از شهادت دو تن دیگر از رزمندگان خود به نامهای محمدهادی مالک عبید «حسام» و عباس حسن جمول «جواد کربلا» در درگیری‌ با رژیم صهیونیستی خبر داد

طوفان الاقصی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

۱۶:۳۰-واکنش گردانهای قسام به شهادت العاروری: صحنه نبرد با دشمن نامحدود است

گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: شیخ صالح العاروری دژ مستحکمی را پایه کرده و خاری در حلقوم اشغالگران قرار داد که تهدید واقعی برای این رژیم جنایتکار است.

در این بیانیه آمده است :  ترور شیخ العاروری و برادرانش در خاک لبنان تاکید می‌کند که این دشمن خطری برای امت اسلام است و اینکه صحنه و میدان نبرد با این رژیم، باز و تمام عیار است.

۱۶:۰۰- حملات حزب‌الله لبنان به پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان با صدور  دومین بیانیه خود اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی از  مقاومت شجاع و شریف آن امروز چهارشنبه پایگاه «جل العلام» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

۱۵:۳۴- ارتش یمن: کشتی در حال حرکت به سمت اسرائیل را هدف قرار دادیم

ارتش یمن از هدف قرار دادن یک کشتی تجاری که در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی بود، خبر داد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتی CMA CGM TAGE در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی بود، را هدف قرار دادیم.(+لینک)

۱۵:۳۱- مقاومت یک فروند پهپاد جاسوسی اسرائیل را سرنگون کرد

گردان‌های القسام در یک عملیات مشترک با گردان‌های مجاهدین موفق شدند  یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۹۰۰ را با موشک پدافندی در شرق شهر غزه سرنگون کنند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه تحت کنترل خود گرفته است.

۱۵:۱۷-  اذعان ارتش اسرائیل به زخمی شدن ۲۵ نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۲۵ نظامی خود در نبرد با مقاومت فلسطین طی ۲۴ ساعت در غزه اذعان کرد.

۱۵:۱۶- مقاومت فلسطین تجمعات نظامیان صهیونیست را  هدف قرار داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که رزمندگان مقاومت تجمع نظامیان و تجهیزات نظامی دشمن را در خان یونس در جنوب غزه با خمپاره‌ درهم کوبیدند.

۱۴:۵۸-نبرد شدید رزمندگان مقاومت در کرانه باختری با نظامیان صهیونیست

گردان طولکرم وابسته به سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از رویارویی شدید رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف اردوگاه طولکرم در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

۱۴:۲۷-یک عضو کنست خواستار اشغال دائمی شمال نوار غزه شد

تسفی سوکوت از حزب سوموتریش در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی مدعی شد: باید حداقل شمال غزه را اشغال کرده و آن را به اسرائیل ضمیمه کنیم، همچنین باید تمام منازل فلسطینیان را تخریب کرده و بر روی آنها شهرکهای بزرگی احداث کنیم.

۱۴:۲۵- تظاهرات سراسری در رام الله واقع در کرانه باختری

ساکنان کرانه باختری امروز چهارشنبه با محکوم کردن اقدام جنایت آمیز  رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، با برپایی تظاهراتی در «رام الله» و شهرهای اطراف، از مقاومت سرسختانه ملت فلسطین حمایت و تمجید کردند.

۱۴:۲۴- لغو پرواز یک شرکت بزرگ هواپیمایی اروپایی به فلسطین اشغالی

شرکت بزرگ هواپیمایی wizz air مجارستان تمام پروازهای خود به تل آویو تا ماه مارس آتی را لغو کرد.

۱۴:۱۷- رسانه های عبری: با ترور العاروی قرارداد مبادله اسیران هم شکست خورد

منابع عبری گزارش دادند که برآوردها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که ترور العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس سبب شکست قرارداد مبادله اسیران شده است.

۱۴:۰۷- فرمانده دفاع ساحلی یمن: بانک اهدافمان کامل است/ پاسخ آمریکا را با سلاح مناسب می‌دهیم

فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن با تاکید بر اینکه نیروهای یمنی در آمادگی کامل به سر می‌برند و سلاح کافی برای سال‌ها جنگیدن دارند تاکید کرد، بانک اهداف ما کامل است و بر اساس اولویت‌ها پاسخ آمریکا را به زودی با سلاح مناسب می‌دهیم.(+لینک)

۱۴:۰۱- بازداشت ۲۵۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای امنیتی اسرائیل ۱۸ فلسطینی تحت تعقیب را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از ۲۵۷۰ فلسطینی توسط رژیم اسرائیل بازداشت شده که حدود ۱۳۰۰ نفر  آن‌ها مرتبط با جنبش حماس هستند.

۱۳:۵۶- شمار شهدای غزه به ۲۲۳۱۳ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵مهرماه) تاکنون به ۲۲ هزار و ۳۱۳ نفر رسیده و همچنین تعداد زخمی‌ها نیز در این مدت به ۵۷ هزار و ۲۹۶ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت و کشتار دیگر را در نوار غزه مرتکب شده که طی آن ۱۲۸ نفر شهید و ۲۶۱ نفر هم زخمی شدند.

۱۳:۲۸- شهید فلسطینی در حمله پهپادی به شرق خان‌یونس

در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «معن» در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه یک فلسطینی به شهادت رسید.

۱۲:۴۶- واکنش سید حسن نصرالله به جنایت اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت چگونه خواهد بود؟

عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته فلسطینی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر به خاطر جنایت خود در ترور شهید صالح العاروری باید بهای سنگینی را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بپردازد، سناریوهایی درباره پاسخ سید حسن نصرالله به این جنایت صهیونیست‌ها مطرح کرد.(+لینک)

۱۲:۳۶- الجزیره: یک کشتی در حال حرکت به سمت اسرائیل هدف حمله یمنی‌ها قرار گرفت

شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک کشتی که در حال حرکت به سمت اراضی اشغالی بود را هدف قرار داده است.

به گفته این منبع یمنی، این کشتی بعد از بی توجهی و نادیده گرفتن هشدارهای یمن ، هدف حمله ارتش این کشور قرار گرفته است.

هنوز ارتش یمن رسما مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما قرار است سخنگوی ارتش طی ساعت‌های آینده بیانیه‌ای صادر کند.

۱۱:۵۸- واکنش دارالفتوای اهل سنت عراق به شهادت صالح العاروری

دارالفتوای اهل ست عراق در بیانیه‌ای، شهادت صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت.

این موسسه اهل سنت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور این فرمانده بزرگ مقاومت را محکوم کرد.

۱۱:۵۲- اعتصاب سراسری در کرانه باختری

ساکنان کرانه باختری با محکوم کردن جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه در شهرهای «رام الله»، «نابلس» و «قباطیه» واقع در جنین دست به اعتصاب سراسری زدند.

۱۰:۰۹- فرانسه از کوچ اجباری ساکنان غزه حمایت نمی‌کند

«نیکلاس دی ریوری»، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد گفت پاریس از کوچ اجبار فلسطینی‌های ساکن غزه توسط اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

ریوری در جمع خبرنگاران گفت: «فرانسه با کوچ اجباری مردم مخالف است. این خیلی واضح و روشن است… ما از کوچ اجباری مردم حمایت نخواهیم کرد.»

اظهارات این دیپلمات فرانسوی بعد از آن مطرح می‌شود که برخی از وزرای کابینه راست افراطی نتانیاهو خواستار «تخلیه داوطلبانه» ساکنان غزه شده‌اند.

۰۹:۵۲- امیرعبداللهیان: ماشین ترور رژیم تروریستی هشدار جدی برای امنیت کشورهای منطقه است

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت آقای شیخ صالح العاروری و تعدادی از همراهان ایشان را به آقای شیخ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، اعضای این جنبش آزادیبخش و ملت قهرمان فلسطین تسلیت می‌گویم.

وی افزود: اینچنین عملیات‌های بزدلانه تروریستی ثابت می‌کند که رژیم‌صهیونیستی پس از هفته‌ها جنایت جنگی و نسل‌کشی و ویرانی در غزه و کرانه باختری علی‌رغم حمایت مستقیم ایالات متحده به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد : فعالیت شرورانه ماشین ترور این رژیم تروریستی در سایر کشورها تهدید واقعی صلح و امنیت و زنگ هشدار جدی برای امنیت کشورهای منطقه است.

۰۹:۰۷- حملات شدید هوایی رژیم اسرائیل به خان یونس

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته چندین بار جنوب و مرکز نوار غزه را به شدت بمباران کردند. اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هدف حملات هوایی شدید این رژیم قرار گرفت.

منابع خبری از درگیری‌های شدید مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی در خان یونس و شمال نوار غزه خبر دادند.

۰۸:۵۹- ادعای آمریکا درباره شلیک دو موشک بالیستیک از یمن به جنوب دریای سرخ

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته ساعت ۲۱:۳۰ به وقت صنعا دو موشک بالیستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل ارتش یمن به سمت جنوب دریای سرخ شلیک شده است.

سنتکام گفته این بیست و چهارمین حمله علیه کشتی‌های تجاری در جنوب دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر است.

۰۸:۴۶- ماکرون: اسرائیل از تشدید تنش با لبنان خودداری کند

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از بنی گانتز، عضو کابینه جنگی نتانیاهو خواست از تشدید تنش‌ها «به خصوص در لبنان» اجتناب کند.

در بیانیه الیزه آمده است: «رئیس‌جمهوری فرانسه تأکید کرد ضروری است از دیدگاه‌های تنش‌آمیز به ویژه در لبنان خودداری کند.»

مهم ترین اخبار بامدادی هشتادو نهمین  عملیات طوفان الاقصی

جنبش فتح نیز شهادت العاروری را تسلیت گفت

جنبش فتح فلسطین به ریاست محمود عباس، شهادت صالح ابعاروری به دست رژیم اسرائیل در بیروت را تسلیت گفت.

حمله موشکی از لبنان به شمال فلسطین اشغالی

رسانه های رژیم اسرائیل بامداد چهارشنبه از شلیک موشک هدایت شونده به الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل تأیید کرد که در حمله موشکی مقاومت لبنان به الجلیل اشغالی، تعدادی از نظامیان اشغالگر کشته شده‌اند.

این رسانه عبری با این حال به تعداد کشته‌ها اشاره‌ای نکرده است.

تبادل آتش بین حزب الله و رژیم اسرائیل

حزب الله اعلام کرد که نظامیان صهیونیست را در دو منطقه جل العلم و المرج هدف قرار داده است.

رژیم اسرائیل نیز در واکنش به حملات حزب الله برخی مناطق جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای و خمپاره خود قرار داده است.

ادعای انگلیس‌ها: ۳ موشک از یمن به سمت نزدیک باب المندب شلیک شده است

شرکت امنیت دریایی بریتانیا «امبری» شامگاه سه‌شنبه مدعی شلیک ۳ موشک از استان تعز یمن به سوی یک کشتی در نزدیکی باب المندب واقع در جنوب دریای سرخ شد.

واکنش محمدعلی الحوثی به ترور شهید صالح العاروری

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن جنایت رژیم صهیونیستی در ترور صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد.

واکنش عراقی‌ها به ترور شهید العاروری

جنبش النجباء و حزب اسلامی عراق ترور شهید العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس را شدیدا محکوم کردند.

نجباء اعلام کرد که همیشه در کنار ملت مظلوم فلسطین خواهد بود و از آرمانش دفاع خواهد کرد.

خواهر العاروری: ما در برابر اهالی غزه شرمسار و هیچ هستیم

خواهر شهید العاروری به الجزیره گفت: علی رغم شهادت برادرم (صالح) و زندانی بودن برادر دیگر در زندان‌های رژیم اشغالگر، ما در برابر اهالی غزه و خانواده‌هایی که در بمباران صهیونیست‌ها قتلعام میشوند، شرمنده میشویم. ما در برابر این خانواده‌ها چیز ناقابلی هستیم.

حمله مجدد به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع آگاه سوری و عراقی می‌گویند پایگاه نظامی آمریکا در روستای الخضرا برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته هدف حمله قرار گرفت.

نقص عضو ۳۸ نظامی صهیونیست

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل گزارشی مفصل از وضعیت نظامیانی کار کرده که در جنگ علیه نواز غزه شرکت داشته‌اند.

بنا به این گزارش، ۳۸ تن از زمان حمله به غزه در ۵ آبان، مجبور شده‌اند اعضای بدن را قطع کنند. همچنین ۲۰۰۰ نظامی به دلیل شرایط روحی در بیمارستان‌ها تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

حماس و جهاد مذاکرات با رژیم تروریسم را تعلیق کردند

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به دنبال ترور شهید صالح العاروری از سوی رژیم تل‌آویو، به مصر، واسطه مذاکرات تبادل اسرا پیام داده‌اند که دیگر با این رژیم مذاکره نخواهند کرد.

درگیری مسلحانه بین مبارزان فلسطینی و اشغالگران در کرانه باختری

رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه به منطقه قلقیلیه در کرانه باختری همزمان با یورش به سایر مناطق، عناصر اشغالگر خود را گسیل کرده و مبارزان فلسطینی به مقابله با متجاوزین برخاستند.

هلاکت پنجاه و نهمین نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه به کشته شدن یکی دیگر از نظامیان خود در نبردهای نوار غزه اعتراف کرد.

با کشته شدن این نظامی، شمار کشته‌های ارتش متجاوز صهیونیستی از ابتدای آبان ماه، به ۵۰۹ نفر رسید.

مادر شهید صالح العاروری؛ خدا را شکر که به آرزویش رسید

بگویید صالح شهید شده، خداوند او را رحمت کند، ناراحت و غمگین نباشید.

شهادت را به او تبریک بگویید، او هم یکی مثل مردم غزه بود، می‌گفت همه دوستانم شهید شدند، فقط من مانده‌ام، شهادت را بسیار دوست داشت.

خدا را شکر که به خواسته‌اش رسید.

سنتکام نیز از حمله ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت که ارتش یمن دو موشک ضد کشتی به سمت کشتی‌ها در نزدیکی باب المندب شلیک کرده ولی این حمله خساراتی نداشته است.

این خبر بروز رسانی می‌شود…