هشدار«ساندرز»درباره تقابل نظامی ایران و آمریکا بدلیل بدعهدی ترامپ
هشدار«ساندرز»درباره تقابل نظامی ایران و آمریکا بدلیل بدعهدی ترامپ

سناتور ارشد دموکرات آمریکا تصمیم «ترامپ» برای خروج از برجام را اشتباه و آن را نقطه ای برای آغاز تقابل نظامی میان ایالات متحده و ایران دانست.  «برنی ساندرز» معتقد است اقدام غیر عقلانی رییس جمهوری آمریکا در خروج از برجام تمام تلاش های چند سال اخیر دیپلمات ها را هدر داد.به اعتقاد ساندرز خروج آمریکا […]

سناتور ارشد دموکرات آمریکا تصمیم «ترامپ» برای خروج از برجام را اشتباه و آن را نقطه ای برای آغاز تقابل نظامی میان ایالات متحده و ایران دانست.

 «برنی ساندرز» معتقد است اقدام غیر عقلانی رییس جمهوری آمریکا در خروج از برجام تمام تلاش های چند سال اخیر دیپلمات ها را هدر داد.به اعتقاد ساندرز خروج آمریکا از برجام می تواند نقطه ای برای شروع جدال میان ایران و آمریکا باشد.

گفتنی است وی به برقراری رابطه ای بهتر با دولت ایران تاکید داشته و معتقد است حل مشکلات از طریق اقدامات نظامی کار درستی نخواهد بود.

برنی ساندرز می افزاید، این توافق فقط بین دولت ایران و آمریکا منعقد نشده بود بلکه قراردادی بین شش کشور و ایران بوده و خروج ترامپ از آن اقدامی کاملا غیر عقلانی برداشت می شود.

وی در ادامه درباره توافقنامه های آتی منع فعالیت های هسته ای میان آمریکا و سایر ملل، ابراز نگرانی می کند و اعتقاد دارد نقض برجام برای دولت آمریکا پیشینه منفی محسوب می شود زیرا احتمال دارد در آینده هر دولتی امضای توافقنامه با آمریکا را همراه با نقض بی دلیل آن مشاهده کرده و از این کار امتناع کند.

ساندرز به تلاش های جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ایالات متحده و جیمز ماتیس، وزیر دفاع برای منصرف کردن ترامپ اشاره کرده و می افزاید، متاسفانه ترامپ  برای این کار هیچ استراتژی نداشت.