هشدار بایدن به پوتین: آمریکا قدرت تلافی حملات سایبری را دارد
هشدار بایدن به پوتین: آمریکا قدرت تلافی حملات سایبری را دارد
رئیس جمهوری آمریکا در پیامی تهدیدآمیز به رهبران روسیه گفت، حمله باج‌خواهی که ظاهرا از خاک روسیه صورت گرفت خسارتی "جزئی" در ایالات متحده داشت، در حالی که توانایی واشنگتن برای حمله متقابل را نمایان می‌کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، شاخه‌ای از گروه REVil مستقر در روسیه در حمله آخر هفته که بزرگترین حمله سایبری در تاریخ جهان نامیده شد و هزاران کسب و کار را تحت تأثیر قرار داد، مقصر شناخته می‌شود.”هشدار بایدن به پوتین: آمریکا قدرت تلافی حملات سایبری را دارد”

این گروه می‌گوید که سیستم‌های خراب شده را به ازای دریافت ۷۰ میلیون دلار رمز ارز باز می‌کند و دولت بایدن هم از شرکت‌ها خواسته تا چنین پولی پرداخت نکنند.

این حمله شرکت‌هایی را هدف قرار داده که خدمات فناوری برای دیگر شرکت‌ها دارند و امواجی را در سراسر جهان ارسال کرده و صدها سوپرمارکت را در اروپا تعطیل کرده است.

چند هفته پس از آنکه جو بایدن گفت که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داده تا با گروه‌های مجرم سایبری که داخل خاک آن کشور فعالیت دارند مقابله کند، از رهبر آمریکا درباره این حمله به شرکت نرم‌افزاری کاسیا مستقر در میامی سوال پرسیده شد.

رئیس جمهوری آمریکا پس از صحبت در جلسه واکنش دولت فدرال به کرونا و واکسن به خبرنگاران گفت، این حمله “خسارتی جزئی” به کسب و کارهای آمریکا وارد کرد.

ماه گذشته بایدن بعد از نشست دوجانبه غیرعلنی در ژنو سوئیس گفت که به پوتین درباره اقدام تلافی‌جویانه آمریکا در صورت ادامه حملات اخاذی هشدار داده است. به ویژه رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که از همتای روس خود پرسیده است که حس و حال او چه خواهد بود اگر میادین نفتی روسیه با حملات سایبری فلج‌کننده هدف گرفته شوند.

او روز سه‌شنبه دوباره این تهدید را تکرار کرد. بایدن گفت: حس من درباره توانایی ما در پاسخ، خوب است.

  • منبع خبر : ایسنا