هشدار بنیانگذار تلگرام به صاحبان گوشی آیفون
هشدار بنیانگذار تلگرام به صاحبان گوشی آیفون
بنیانگذار پیام رسان تلگرام پاول دوروف ، اپل را به سو استفاده از کاربران متهم کرد که از این طریق اپل استور کاربران را فریب داد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد پاول دوروف موسس تلگرام در کانال صفحه تلگرام خود نوشت، صاحبان ایفون باید “نگران خرید از اپل استور در آیفون باشند”.”هشدار بنیانگذار تلگرام به صاحبان گوشی آیفون”

وی به ویژه خاطرنشان کرد: کمیسیون ۳۰ درصدی برای هر اپلیکیشن شرکت اپل، هزینه خریدهای دیجیتال را افزایش می دهد. و این پول علی رغم این است که قبلاً برای تلفن اپل مبلغ گزافی را پرداخت می کردند “چند صد دلار بیشتر از هزینه آن” هزینه خرید ایفون است.

اپل سانسور برنامه در فروشگاه اپ استور را برای کنترل کامل خود در جمع آوری هزینه را انجام داده است. به گفته دوروف ، اپل همچنین برخی از مطالب را از کاربران پنهان می کند و کارکنان خود را از صحبت درباره آن منع می کند.

علاوه بر این ، سازنده تلگرام تمایل شرکت اپل را برای جمع آوری “مالیات” با کاهش سطح حریم شخصی کاربران مرتبط می داند. به عقیده وی، کاربران حسابهای اپل، اطلاعات شخصی خود را به شرکت می دهند و به این ترتیب اقدامات صاحبان آیفون از طریق حساب آنها قابل پیگیری است.”هشدار بنیانگذار تلگرام به صاحبان گوشی آیفون”

چهار واقعیت دیگر نیز وجود دارد: تأخیر در به روزرسانی ها و میزان تبلیغات باعث کاهش کیفیت برنامه های اپل شده است.

 در پی فیلتر شدن و ایجاد محدودیت برای شبکه پیام رسان تلگرام در روسیه و زمزمه آن در برخی دیگر از کشورها، رسانه‌ها در انگلیس به نقل از دوروف اعلام کردند وی گفته جنبش مقاومت در برابر فیلتر راه می‌اندازد و حاضر است در این راه، میلیون‌ها دلار نیز هزینه کند.

دوروف، بنیانگذار روس تبار تلگرام که هم اکنون ساکن آمریکاست با چالش فیلتر شدن شبکه پیام رسانش در روسیه مواجه شده است. روسیه از دیروز و پس از پایان مهلت داده شده به تلگرام برای لحاظ مسائل امنیتی و در پی سرپیچی تلگرام از همکاری در این زمینه این پیام رسان را در روسیه فیلتر کرد.

شماری از دولت‌های غربی از جمله ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز در اجلاس داووس تلگرام را مامنی برای فعالیت‌های مخرب اجتماعی و امنیتی توصیف و بر ضرورت کنترل و نظارت بر ان برای جلوگیری از اقدامات مخرب و تروریستی تاکید کرد.

  • منبع خبر : ایران جیب