هشدار به استخراج‌کنندگان رمز ارز در منازل
هشدار به استخراج‌کنندگان رمز ارز در منازل
سخنگوی صنعت برق از تعیین جریمه سنگین برای استخراج کنندگان رمز ارز در منازل مسکونی علاوه بر ضبط این دستگاه‌ها و تحویل به مراجع ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سخنگوی صنعت برق از تعیین جریمه سنگین برای استخراج کنندگان رمز ارز در منازل مسکونی علاوه بر ضبط این دستگاه‌ها و تحویل به مراجع قضایی خبرداد.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه افزایش نرخ رمز ارز سبب ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در این بخش شده است افزود: با توجه به این موضوع صاحبان سرمایه‌های خرد، به صورت غیرمجاز اقدام به خرید دستگاه‌های کم بازده می‌کنند که این موضوع سبب افزایش قابل توجه مصرف برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه نصب این دستگاه‌ها در منازل سبب بروز خسارت به وسایل داخل واحد مسکونی و همچنین همسایگان و شبکه برق می‌شود گفت: درصورت شناسایی این گروه از استخراج کنندگان رمز ارز، برق واحد متخلف به نرخ برق صادراتی که رقم بسیار بالایی است، محاسبه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو، متقاضیان استخراج رمز ارز می‌توانند در سطح گسترده این مزارع را در شهرک‌های صنعتی مشخص شده نصب کنند و البته برق آن‌ها نیز با نرخ مشخص و بدون دریافت یارانه محاسبه خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: امیدواریم با همکاری مردم و شناسایی مراکز غیرمجاز، تابستان امسال را نیز بدون بروز محدودیت سپری کنیم

متولی زاده در چهارمین مرحله مانور سراسری اصلاح و تعدیل روشنایی معابر افزود: استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز اگر برای استفاده از برق مجاز اقدام کنند از حمایت های توانیر در این باره بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو و شرکت توانیر براساس مصوبه هیات وزیران آماده است برای کسانی که در چارچوب قانون می خواهند در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت کنند برق مورد نیاز آنها را تامین کرده و کمک های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل توانیر گفت: اکنون تعدادی از استخراج کنندگان رمز ارز مراجعه کرده و همکاری خوبی با صنعت برق دارند.متولی زاده ادامه داد: اما تعدادی دیگر هستند که دنبال منافع بیشتر با ضرر رساندن به مردم هستند که با این گروه با جدیت برخورد صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه استخراج کنندگان رمزارز، برای استفاده از برق مجاز اقدام کنند، گفت: مصرف برق استخراج یک واحد رمزارز، معادل مصرف ۴۷ سال یک واحد مسکونی است.

وق گفت: از ابتدای شروع طرح مقابله با مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز تاکنون ۷۰ هزار دستگاه شناسایی و جمع آوری شده است و میزان برق مصرفی دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز جمع آوری شده ۳۰۰ مگاوات است که این مقدار مصرف معادل نیاز یک شهر بزرگ به برق است.

  • منبع خبر : ایران جیب