هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌‌ها و ایجاد روان‌آب
هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌‌ها و ایجاد روان‌آب
آسمان تهران در چند روز آینده ‌صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود، امروز بیشینه دما در تهران 41 درجه است‌.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌‌ ‌‌در سه روز آینده ‌در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب کرمان، ‌فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ویژه منطقه زابل و جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، یزد، شرق اصفهان و جنوب سمنان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

بعد از ظهر امروز و فردا در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی در استان‌های سمنان، گلستان، مازندران، تهران، البرز و خراسان شمالی رشد ابرهای همرفتی و رعد و برق و بارش ‌پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با شمال شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

در سایر مناطق کشور در ۵ روز آینده جوی پایدار حاکم است ضمن آنکه روز سه شنبه دریای خزر مواج است.

بعدازظهر امروز و فردا، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق هرمزگان‌، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.

‌این موجب وقوع صاعقه، سیلابی شدن مسیل‌ها و رو‌دخانه‌ها می‌شود که به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به سبب جاری شدن روان‌آب خودداری‌ کنند.

‌امروز و ۲ روز آینده ‌وزش باد شدید و گردوخاک در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان‌ تا اواخر وقت همان روز پیش‌بینی می‌شود که موجب کاهش شدید دید به مقادیر کمتر از ۱۰۰۰ متر در برخی جاده‌های منطقه و اختلال در ترافیک جاده‌ای و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

آسمان تهران در چند روز آینده ‌صاف تا کمی ابری گاهش با وزش باد در بعد از ظهر وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۹ و ۳۰ درجه خواهد بود؛ امروز بیشینه دما در تهران ۴۱ درجه است‌.

کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.

فردا و چند روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۳ تیرماه امسال ۳۱۲٫۵ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۹٫۳ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۹۶٫۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۴٫۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۹٫۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زارعی متعلق به منطقه مرند در استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۷٫۶ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه شوش در استان خوزستان به میزان ۴۷٫۹ درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه قاملو در استان کردستان به میزان ۹٫۹ درجه سلسیوس بوده است.

 

  • منبع خبر : فارس