هشدار لودریان نسبت به “آپارتاید طولانی” در فلسطین اشغالی
هشدار لودریان نسبت به “آپارتاید طولانی” در فلسطین اشغالی
وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی هشدار داد، عدم احیای راهکار "دو کشوری" می‌تواند به ایجاد آپارتاید طولانی مدت در اراضی اشغالی فلسطین منجر شود.

هشدار لودریان نسبت به “آپارتاید طولانی” در فلسطین اشغالی

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد روز یکشنبه ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نسبت به احتمال آپارتاید در اراضی فلسطین اشغالی در صورت عدم احیای راه حل “دو کشوری” هشدار داد.

وی در مصاحبه‌ای با اشاره به درگیری‌های چند روز اخیر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در داخل منطقه خط سبز گفت: “برخی شهرهای اسرائیلی‌ وجود دارند که ساکنان آن‌ها متشکل از یهودیان و اعراب است.”

وی افزود: “این اولین بار است که این اتفاق می‌افتد و نشان می‌دهد در صورت اتخاذ راه حلی غیر از راه حل “دو کشوری” زمینه برای آپارتاید طولانی مدت فراهم خواهد بود.”

وزیر امور خارجه فرانسه نسبت به خطر آپارتاید شدید در صورت ادامه منطق یک “کشور” یا طولانی شدن وضعیت موجود، هشدار داد و گفت اوضاع فعلی نیز می‌تواند به آپارتاید منجر شود.

لودریان تأکید کرد که تشدید خشونت‌ها “ضرورت یافتن یک راهکار سیاسی را نشان می‌دهد و سیاست گام به گام باید اتخاذ شود.”

وی ادامه داد: “اکنون باید به دنبال ایجاد فضای اطمینان بین دو طرف درگیر باشیم.”

وزیر خارجه فرانسه همچنین از پایبندی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به راهکار  “دو کشوری”؛ فرضیه‌ای که در حال از بین رفتن بود، استقبال کرد.

شهرهای اراضی اشغالی که ساکنان آن متشکل از یهودیان و فلسطینیان است طی روزهای گذشته شاهد اقدامات خشونت آمیز بودند.

همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با یورش به مسجدالاقصی بار دیگر به ضرب و شتم جوانان فلسطینی پرداخته و مانع ورودشان به مسجد الاقصی شدند.

  • منبع خبر : ایسنا