هشدار «موگرینی» به ونزوئلا درباره امنیت جانی «گوایدو»
هشدار «موگرینی» به ونزوئلا درباره امنیت جانی «گوایدو»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره امنیت جانی رهبر مخالفان ونزوئلا به کاراکاس هشدار داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مقامات کاراکاس هشدار داد که به خطر افتادن امنیت جانی «خوان گوایدو» با واکنش گسترده جهانی مواجه خواهد شد.

گوایدو که به کشورهای آمریکای لاتین سفر کرده قصد بازگشت به ونزوئلا را دارد اما برخی خبرها از احتمال بازداشت وی در این کشور حکایت دارند.

موگرینی در این هشدار که بصورت بیانیه منتشر شده آورده است: اتحادیه اروپا بر عقیده خود مبنی بر اینکه راه حل بحران چند بعدی که ونزوئلا را فرا گرفته تنها می‌تواند یک راه حل سیاسی، دموکراتیک و مسالمت‌آمیز باشد، تاکید دارد. در این رابطه هر اقدامی که استقلال، امنیت یا هویت گوایدو را خدشه دار کند و به خطر بیندازد با افزایش تنش‌ها و محکومیت‌ها از سوی جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا در ماه گذشته با تحریک آمریکا خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و کشورهای غربی نیز به سرعت وی را به رسمیت شناختند و واشنگتن با اعمال تحریم علیه کاراکاس، فشارهای خود بر دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، را برای کنار رفتن از قدرت افزایش داد.

  • منبع خبر : مهر