هشدار پارلمان عراق به دولت درباره نقشه‌های مشکوک آمریکا در سوریه
هشدار پارلمان عراق به دولت درباره نقشه‌های مشکوک آمریکا در سوریه

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به دولت این کشور درباره نقشه‌های مشکوک آمریکا در سوریه هشدار داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، «رامی السکینی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق درباره کشانده شدن دولت این کشور به دام طرح‌های مشکوک و تردیدآمیز آمریکا و تلاش‌هایش برای سوق دادن عراق به سمت گام‌های مشکوک در […]

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به دولت این کشور درباره نقشه‌های مشکوک آمریکا در سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، «رامی السکینی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق درباره کشانده شدن دولت این کشور به دام طرح‌های مشکوک و تردیدآمیز آمریکا و تلاش‌هایش برای سوق دادن عراق به سمت گام‌های مشکوک در داخل سوریه هشدار داد و بر اهمیت هماهنگی امنیتی میان عراق و سوریه به دور از واشنگتن یا دیگران در راستای منافع دو کشور همسایه تاکید کرد.

السکینی که با السومریه گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت کمیسیون روابط خارجی پارلمان خواستار حضور وزیر خارجه در پارلمان برای بررسی پرونده‌های مربوط به تحرکات نظامیان آمریکایی در عراق و همچنان سخنان ترامپ مبنی بر خارج کردن نظامیانش از سوریه و دعوت از عراق برای اعزام نیرو به منظور پر کردن خلاء‌ ناشی از عقب‌نشینی آمریکایی‌ها شده است.

وی  تاکید کرد هرگونه تحرکات نظامیان آمریکایی، تحرکاتی مشکوک است و ما نمی‌دانیم در دام طرح‌ها و دیدگاه ترامپ درباره اداره منطقه گرفتار شویم.

السکینی خاطر نشان کرد واشنگتن هیچ گامی جز در راستای حمایت از منافعش برنمی‌دارد، در نتیجه ما باید از سیاست محوربندی با آمریکا دوری کنیم، زیرا به ضرر عراق و امنیت کلی منطقه است و باید در قبال گام‌های مشکوک واشنگتن که تلاش می‌کند ما را به سمت آن بکشاند، هوشیار و محتاط باشیم.

وی افزود امنیت سوریه به شکل مستقیم با  امنیت عراق گره خورده است و ورود باندهای داعشی در سال ۲۰۱۴ دلیل آشکاری بر میزان ارتباط امنیتی میان  دو کشور و مستلزم هماهنگی میان آنها در زمینه امنیتی به دور از واشنگتن یا دیگران است.