هفته آینده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کنیم
هفته آینده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کنیم
رییس جمهور آمریکا می‌گوید تلاش خواهد کرد که هفته آینده مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد ، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکادر گفت‌وگویی با اشاره به عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، گفت: برای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، هفته آینده اقدام می‌کنیم.

وی همچنین گفت که احتمالا در کنفرانس پیشنهادی پوتین درباره ایران شرکت نخواهد کرد.

به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی از سوی یک خبرنگار در نیوجرسی گفت: اگر در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیروز شوم، از همه در کابینه می‌خواهم تا استعفا دهند. می‌توانم ببینم چنین چیزی اتفاق می‌افتد. کسی من را هیجان زده نمی‌کند.

ترامپ اخیرا به صورت خصوصی گفته بود که تمایل دارد تا مارک اسپر را پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر برکنار کند. اما روز شنبه در پاسخ به سوالی گفت که مشکلی با وزیر دفاعش ندارد.”هفته آینده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کنیم”

البته وی به صورت دقیق نگفته که از کدام یک از اعضای کابینه ناراضی است.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، با صدور بیانیه‌ای، عدم همراهی شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد این مسئله سبب «تشویق فروش سلاح» می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه خود مدعی شده است: «تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران یک رسوایی است.»

نتانیاهو در ادامه یادآور شد که شورای امنیت به جای مخالفت با فروش سلاح مشوق آن شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب در جریان نشستی مجازی پس از رأی‌گیری از اعضا قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را رد کرد.

مخالفت قابل پیش‌بینی شورای امنیت سازمان ملل متحد با طرح ایالات متحده که واشنگتن پیش‌تر برای تصویب آن رایزنی‌های زیادی با کشورهای مختلف جهان انجام داده بود، ناکامی بزرگی برای کاخ سفید چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به حساب می‌آید.

  • منبع خبر : ایسنا