هلال احمر در ۱۴ کشور دارای مرکز درمانی است
هلال احمر در ۱۴ کشور دارای مرکز درمانی است
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خدمات درمانی در کشورهای خارجی ارائه می‌دهیم، گفت: درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر در ۱۴ کشور به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خدمات درمانی در کشورهای خارجی ارائه می‌دهیم، گفت: درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر در ۱۴ کشور به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم «دستاوردهای ۴۵ ساله نظام سلامت» که صبح امروز (۱۳ بهمن) در دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران، فعالیت‌های خود را در چهار محور ارائه می‌دهد که در تمام این چهار محور به موفقیت‌های متعددی نائل شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه بین‌الملل بخشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران را تشکیل می‌دهد، افزود: ما در جمعیت هلال احمر توانسته‌ایم عالی‌ترین نشان کمیته صلیب سرخ جهانی را از آن خود کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ایران از جایگاه خوبی در صلیب سرخ جهانی برخوردار است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران سه کرسی در کمیته صلیب سرخ جهانی دارد. شش طرح پیشنهادی به مجمع کمیته صلیب سرخ جهانی ارائه داده‌ایم که از این تعداد سه طرح مورد تصویب صلیب سرخ جهانی قرار گرفته است.

کولیوند با بیان اینکه نشان‌های کسب شده توسط جمعیت هلال احمر ایران محدود به نشان عالی صلیب سرخ نمی‌شود، گفت: ترکیه نشان «فداکاری» این کشور را به جمعیت هلال احمر ایران اعطا کرده است.

وی درباره جایگاه جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بر اساس اظهار نظرهای مختلف، جمعیت هلال احمر ایران از جایگاه بالایی در عرصه جهانی برخوردار است و جزو پنج کشور برتر دنیا به حساب می‌آید. کسب چنین جایگاهی ماحصل همت همکاران، شجاعت و اقدامات انقلابی اعضای جمعیت هلال احمر است.

کولیوند با بیان اینکه شاهد اقدامات جنایتکارانه در غزه هستیم، افزود: جمعیت هلال احمر ایران، کمک‌هایی را برای مردم غزه ارسال کرده است که جزئیات این کمک‌ها به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. بسیاری از اعضای جمعیت هلال احمر خواهان حضور در غزه به منظور کمک به مجروحان و آسیب‌دیدگان هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: جلسه‌ای با روسای صلیب سرخ جهانی داشتیم و پیشنهاداتی در این خصوص به آنان ارائه داده‌ایم. رئیس صلیب سرخ از پیگیری پیشنهادات و ابلاغ مصوبات بر اساس پیشنهادهای ما خبر داده است.

کولیوند درباره مراکز درمانی جمعیت هلال احمر گفت: ۱۴ مرکز درمانی و بیمارستان در کشورهای دیگر داریم که به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اقدامات جمعیت هلال احمر محدود به عرصه بین‌الملل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران در ایام اربعین در کنار مردم حضور داشت. ۴۵۰۰ داوطلب در کنار مردم حضور داشتند همچنین ۱۵۰۰ پزشک خدمات درمانی را به زائران امام حسین (ع) ارائه دادند و هیچ مبلغی به عنوان حق‌الزحمه دریافت نکردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بخشی از محورهای فعالیت خود را بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب بنا کرده‌ایم، افزود: اگرچه تمام روسای جمعیت هلال احمر برای ارتقای این مجموعه تلاش کرده‌اند میزان تلاش‌ها طی دو سال اخیر که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، بیشتر شده است.

وی درباره تعداد اعضای جمعیت هلال احمر گفت: حدود ۳ میلیون داوطلب در جمعیت هلال‌احمر حضور دارند که ۱۴۰ هزار نفر از آنان را نخبگان تشکیل می‌دهند. نخبگان جمعیت هلال احمر به اقدامات متعددی دست زده‌اند، به نحوی که توانسته‌اند اندام‌های مصنوعی را اختراع کنند.

کولیوند با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه امدادرسانی و خدمات‌رسانی همواره پیشگام بوده است، گفت: ما با کمترین امکانات همواره در جهت امدادرسانی گام برداشتیم. من به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر به تمام داوطلبان این مجموعه افتخار می‌کنم.

وی درباره اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر توضیح داد: سال گذشته داوطلبان جمعیت هلال احمر توانستند ۱۰۰ هزار اصله درخت را طی مدت زمان ۱۰ دقیقه بکارند که یک رکورد به حساب می‌آید. در نظر داریم این تعداد را به ۵ میلیون اصله درخت برسانیم.

کولیوند در پایان گفت: جمعیت هلال احمر ایران در ایام مناسبتی مختلف مانند نوروز، چهارشنبه آخر سال، نیمه‌شعبان و دیگر مناسبت‌ها در کنار مردم حضور دارد.