همه‌پرسی استقلال کردستان،امنیت و ثبات عراق را تهدید می کند
همه‌پرسی استقلال کردستان،امنیت و ثبات عراق را تهدید می کند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت که همه‌پرسی استقلال کردستان عراق یک اشتباه استراتژیک است که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با الجزیره گفت: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق یک اشتباه استراتژیک است که امنیت و  ثبات عراق را تهدید می‌ […]

قاسمی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت که همه‌پرسی استقلال کردستان عراق یک اشتباه استراتژیک است که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با الجزیره گفت: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق یک اشتباه استراتژیک است که امنیت و  ثبات عراق را تهدید می‌ کند و باعث به وجود آمدن جدایی و هرج و مرج در منطقه می‌شود.

وی افزود: اصرار بر برگزاری همه‌پرسی در تعارض با روند سیاسی عراق است و به تمام تلاش‌های انجام شده در مبارزه با تروریسم در منطقه لطمه وارد می‌کند.

قاسمی گفت: تصمیم روسای اقلیم کردستان عراق برای همه‌پرسی عجولانه و حساب نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهار کرد: جدایی اقلیم کردستان شبیه به یک فاجعه‌ای است که منطقه با آن روبه‌رو خواهد شد و این اقدام باعث تجزیه و تقسیم کشورهایی در خاورمیانه خواهد شد و کردهای عراق و دیگر ملت‌های منطقه را وارد بحرانی خواهد کرد که به همه ضرر می‌زند.