همکاری برای مبارزه با کرونا
همکاری برای مبارزه با کرونا
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای نروژی خود درباره مبارزه مشترک «کرونا» تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) در گفتگوی تلفنی با «اریکسن سوریده» همتای نروژی خود در خصوص همکاری دو کشور برای مبارزه با «کرونا» گفتگو و تبادل نظر کرد.

گفتنی است، وی پیش از این با «محمدعلی الحکیم» وزیر خارجه عراق درباره شیوع کرونا تلفنی گفتگو کرده بود.

وزیر امور خارجه همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن تشکر از حمایت های سازمان بهداشت جهانی و کشورهای دوست، برخی اقلام فوری مورد نیاز بیماران کرونایی در ایران را اعلام کرده بود.”همکاری برای مبارزه با کرونا ”

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز گذشته در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی‌های آتی وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تأکید کرد که قصد ندارد به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، سفرهای داخلی شهروندان این کشور را محدود کند.

ترامپ که پیش از خروج از کاخ سفید به‌منظور بازدید از مرکز تحقیقات واکسن انستیتو ملی سلامت آمریکا (NIH) با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اعمال محدودیت در سفرها با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: «اصلاً چنین کاری را در دست بررسی نداریم. کانون این بیماری تنها در یکی از ایالت‌ها [ایالت واشنگتن] است.»

وی افزود: «البته در نظر داریم که مسافرت به کشورهایی را که به‌شدت آلوده ویروس کرونا شده‌اند محدود کنیم. ما این کشورها را خیلی دقیق بررسی کرده‌ایم؛ ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی احتمالاً جزو آنها خواهند بود.»

  • منبع خبر : مهر