هوای تهران آلوده است
هوای تهران آلوده است
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران از احتمال تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه متوسط غلظت آلاینده‌های هوای تهران امروز تا ساعت ۱۰ صبح بر روی عدد ۱۱۰ قرار گرفته است، گفت: هوا همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است.”هوای تهران تا پایان هفته آلوده است

وی با بیان اینکه به منظور بررسی وضعیت هوای پایتخت تا پایان هفته امروز جلسه‌ای با نمایندگان هواشناسی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اگر وضعیت پایداری هوا ادامه پیدا کند به احتمال زیاد جلسه کمیته اضطرار تشکیل خواهد شد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شیوه نامه جدید، اگر کمیته اضطرار تصمیم به تعطیلی به علت افزایش آلودگی هوا را هم بگیرد، این تصمیم برای گروه مدارس خواهد بود.

مانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و مولکول‌های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین شود. جو یا اتمسفر سامانه گازی طبیعی پویا و پیچیده‌ای است که زندگانی در سیاره زمین به آن وابسته‌است. کاهش ضخامت لایه ازون در استراتوسفر به خاطر آلودگی هوا، دیرزمانی است که خطری برای تندرستی مردمان و نیز زیست‌بوم‌های زمین شناخته می‌شود.

“هوای تهران آلوده است”

بر اساس گزارشی از سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۴، آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ باعث مرگ ۷ میلیون انسان در سراسر جهان شده‌است.

آلودگی هوای داخل ساختمان و آلودگی هوای شهری در گزارشی از مؤسسه Pure Earth در سال ۲۰۰۸ به عنوان بدترین مشکلات آلودگی‌های سمی جهان شناخته شده‌است.

آلودگی هوا ممکن است طبیعی (مانند فعالیت آتشفشان‌ها)، یا مصنوعی (ساخته دست انسان) باشند. بیشتر آلودگی‌های مصنوعی ناشی از فعالیت وسایل نقلیه و کارخانه‌ها هستند.

  • منبع خبر : فارس