هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم
هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم. به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که […]

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که در جزیره کیش در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار داشت: اکثر تمدن‌های بشری در کنار آب و دریا شکل می‌گیرد و چرخه قابلیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در تعامل با هم قدرت دریایی را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: تمدن دریایی موجب قدرت دریایی و زمینه ساز رشد و پیشرفت است اما متاسفانه تمدن دریایی در کشور ما و در مجاورت دریا شکل نگرفته است، به عنوان مثال در سواحل مکران که تنها بندر اقیانوسی ایران در آنجا است، جمعیتی ساکن نشده تا تمدن و شکوفایی دریایی شکل بگیرد. عدم ورود بخش خصوصی به حوزه دریا و شکل نگرفتن تمدن دریایی یکی دیگر از مسائل کشور برای رشد در حوزه دریاست که موجب شده شاهد شکوفایی و پیشرفت دریایی نباشیم.

خانزادی درباره برنامه‌های بخش دفاعی برای دوران تحریم گفت: بخش دفاع از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی با شدیدترین تحریم‌های دشمن روبرو بوده و تحریم برای ما مسئله تازه ای نیست.

وی افزود: دشمنان با تحریم می خواستند دسترسی ایران به دریا را محدود کنند اما نیروی دریایی هیچ گاه نگاه به عقب نداشته و پیشرفته ترین تجهیزات را تولید کرده است و در اقیانوس ها حضور دارد. با قاطعیت می‌توانم بگویم دشمن نتوانسته به اهداف خود از تحریم برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما نیروهای متخصص را در داخل آموزش می‌دهیم و جوانان انقلابی ما انگشت بر ماشه آماده دفاع از کشور هستند، در حوزه تجهیزات دریایی نیز کشور به جایی رسیده که پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری ها مانند زیر دریایی و ناوها در داخل کشور تولید می‌شود.

خانزادی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با قاطعیت گفت هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده ایم./منبع مهر